گردش در چالوس

در یکی از روز‌های سال می‌توانید وسایل خود را جمع کنید و طی یک سفر یک روزه به چالوس بروید. جاده چالوس علاوه بر داشتن آب و هوای خوب و دل‌انگیز دارای مکان‌های طبیعی بسیار جذاب و کم نظیر و همچنین روستا‌های زیبا می‌باشد که با مراجعه به هر کدام از آنها می‌توانید یک روز خوب را در کنار خانواده داشته باشید. در طول مسیر خود می‌توانید سری به روستای ارنگ بزنید و علاوه بر استفاده از آب و هوای خوب آن به دیدن جاذبه‌های طبیعی آن بروید و پس از آن به سمت آبشار یخی خور حرکت کنید. در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

روستای ارنگ
روستای ارنگ کرج، یکی از زیباترین و دیدنی‌ترین روستاهای این منطقه محسوب می‌شود. روستایی در ۱۸ کیلومتری جاده زیبای چالوس است که هر ساله گردشگران بسیاری را به سمت خود جذب می‌کند.
رودخانه‌ای پرآب و زیبا در این روستا به چشم می‌خورد که باعث مطبوع ماندن هوای این روستا می¬شود. اگر تا اواخر مرداد ماه بازدیدی از روستای ارنگ داشته باشید، لذت شنا در این رودخانه را نیز تجربه خواهید کرد و لحظاتی شاد و پر از هیجان را برای خود رقم خواهید زد. یکی دیگر از جاذبه‌های این روستا، وجود دره‌ای به نام هفت چاه یا هفت چشمه می‌باشد که هر شخصی در زندگی خود حداقل یکبار باید به دیدن آن برود و از منظره بی‌نظیر آن استفاده کند. همچنین اگر از این روستا خارج شوید و به جاده چالوس نزدیکتر شوید می‌توانید به دیدن آبشار خور بروید و از دیدن آن نیز لذت ببرید.

آبشار خور
آبشار خور یکی از آبشارهای بلند در نزدیکی شهر تهران و در کنار روستای خور به حساب می‎آید. این آبشار در مسیر جاده کرج به چالوس و در کیلومتر 17 این جاده قرار گرفته است. با حدود ۴۵ الی ۵۰ دقیقه پیاده روی در دل طبیعتی زیبا، به آبشار خور خواهید رسید. در گذشته در مجاورت تمامی این مسیر، نهری کوچک ولی بسیار زیبا جریان داشت که امروزه به وسیله یک کانال زیر زمینی کوچک هدایت می شود. البته در میانه های مسیر، دریچه هایی را تعبیه کرده اند که آب را از آن ها به سمت باغ های روستای خور هدایت می کنند. با وجود اینکه این رودخانه کوچک را درون لوله کرده اند، اما باز هم مسیر رسیدن به آبشار، بسیار سرسبز و خرم است و یکی از مسیرهای طبیعت گردی مشهور در اطراف تهران محسوب می شود. با رسیدن به این آبشار در لحظه اول عظمت آن را درک خواهید کرد.
ارتفاع این آبشار به 50 متر می‌رسد. آب آبشار خور از طریق رودی که از سمت قله پهنه حصار جریان دارد تامین می‎شود. آبشار خور طبیعت و چشم‎انداز زیبایی دارد و مقصد جذابی برای طبیعت‎گردان و علاقه‎ مندان به آبشارنوردی است.
آبشار خور مقصدی است که هم در فصل گرم و هم در فصل سرد می‎توان به آن سفر کرد. با سرد شدن هوا، آب آبشار یخ می‎زند و به شکل دیواره‎ای یخی از بالای صخره به پایین کشیده می‎شود. همچنین منطقه خور در فصل تابستان آب و هوایی خوش دارد. وجود باغ‎های میوه در این منطقه بر جذابیت‎های آن می‎افزاید. در فصل بهار با شکوفه زدن درختان و باغات، سرسبزی منطقه و رویش گل‌ها طبیعت روستای اطراف آبشار بسیار چشم نواز خواهد بود. درختان آلوچه، آلبالو، گیلاس، زردآلو و گوجه سبز در اینجا به وفور به چشم می‌خورد.
روستای ارنگ و آبشار خور در چالوس را به شما معرفی کردیم و امیدواریم با مراجعه به آنها یک روز عالی را برای خود رغم بزنید.
محل زندگی بسیاری از شما که خواننده این مطلی هستید تهران میباشد. جالب است بدانید که در تهران هم مانند شهرهای دیگر ایران مکان های تاریخی وجود دارد که ما از آنها بی خبر هستیم جهت مطالعه مطلب مکان های کمتر دیده شده در تهران اینجا کلیک کنید.
جهت مطالعه مطلب گردش در پلور اینجا کلیک کنید.
جهت مطالعه مطلب گردش در لواسان اینجا کلیک کنید.
جهت مطالعه مطلب گردش در گرمسار اینجا کلیک کنید.
جهت مطالعه مطلب گردش در فشافویه اینجا کلیک کنید.
#تعطیلات رویایی #آژانس تعطیلات رویایی #بالی #سفر #مسافرت #سفر رفتن #اندونزی #جزیره بالی #تور #قطار #هواپیما #اتوبوس #بلیط #هتل #گردشگری #زیبا #غروب #ترکیه #ارمنستان #عمان #اوگاندا #کنیا #تور نوروزی #نوروز 1400 #جذاب #طبیعت #طبیعت بکر #تفریح #گردشگری #میمون #جنگل #تفریحات آبی #باغ آبی #معبد #معابد مقدس #مالدیو #تاریخچه مالدیو #تاریخ مالدیو #گردشگری #گردشگری در مالدیو #مکانهای دیدنی مالدیو #غذا #خوشمزه #غذاهای مالدیو #ماهی #مالدیو #خرید #کشور #نوروز #نوروز 1400 #نوروز در افغانستان #نوروز در قرقیزستان #نوروز در عراق #نوروز درتانزانیا #سمنو #هفت سین #هفت میوه #قزاقستان #گرجستان #ترکمنستان #شهر #شهر زیر دریا #بایا #باستان #باستان شناسی #دریا #خلیج #اقیانوس #آتشفشان #آثار باستانی #شهر زیر دریایی بایا #مکانهای عجیب #طبیعت عجیب #زیبایی های جهان #ترسناک #مکانهای ترسناک #مکان های ترسناک جهان #فستیوال لاله ها #هلند #آریزونا #اکراین #زیباترین مکان های دنیا #شگفت انگیز ترین مکانهای دنیا #مکانهای گردشگری تهران #مقبره شیخ کلینی #کاروان‌سرای کنار گرد #کاروان‌سرای دیر گچین #حسن آباد #تهران #گردش #نوروز #برج علاءالدوله #کاروانسرای عین الرشید #قصر بهرام #گرمسار #ورامین #پلور #دشت شقایق #دریاچه سد لار #مراسم برف چال #آب گرم لاریجان #گردش در پلور #گردش در تهران #مکان های کمتر دیده شده در تهران #چالوس #گردش در چالوس #آبشار خور #روستای ارنگ