عجیب ترین مکانهای طبیعی در جهان

جهان سرشار از مناطق زیبا و دوست داشتنی است که گاهی اوقات از وجود آنها بی‌خبر هستیم. جاهایی که شاید فکرش را نمی‌کنید چقدر می‌توانند شگفت‌ انگیز باشند و طبیعت بی‌نظیری که از چشم بشر دور مانده است و در نقاط مختلف زمین و در کشور‌ها و شهر‌های مختلف مخفی‌ شده‌اند. شاید اطراف مقصدی که شما برای سفرتان انتخاب کرده‌اید پر از جاذبه‌های دیدنی و ناشناخته باشند که شناختن آنها باعث می‌شود تا زیبایی های دنیا را با دقت بیشتری ببینید. در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با تعدادی از شگفتی‌های طبیعت آشنا کنیم.

دریاچه اسپاتد در بریتیش‌کلمبیا (کانادا):
در زمستان و بهار دریاچه واقع در شمال غربی اُسویوس در دره اوکاناگان بریتیش‌کلمبیا دقیقا مانند سایر آب‌ها و دریاچه‌ها به نظر می‌رسد. اما از آنجا که بیشتر آب این دریاچه در تابستان تبخیر می‌شود، صد‌ها استخر عظیم‌الجثه(گودال‌های بزرگ پر آب و بی‌نظم) در آن پدید می‌آید و منظره‌ای خال خال از لکه‌های زرد، سبز و آبی به چشم می‌خورد. بسیاری از مردم کانادا معتقدند که این منطقه جادویی‌ترین مکان در کانادا است. پدید آمدن این استخر‌های رنگارنگ نتیجه غلظت بالای مواد معدنی از جمله کلسیم، سولفات‌های سدیم و سولفات‌های منیزیم است که در آب جمع شده‌اند. وجود رنگ‌های متنوع به غلظت مواد معدنی در هر گودال بستگی دارد. بازدید‌کنندگانی که می‌خواهند این دریاچه را تماشا کنند، نمی‌توانند کامل به آن نزدیک شوند زیرا دریاچه اسپاتد یک مکان کاملا حفاظت شده است. اما می‌توانند در اطراف آن از تپه‌ها بالا بروند و شاهد این منظره بی‌نظیر باشند.

راه سنگی غول‌پیکر(Giants Causeway) در ایرلند:
این ستون‌های عظیم و زیبا که از جنس بازالت هستند، در امتداد ۶ کیلومتری ساحل شمالی ایرلند واقع شده‌اند.در این مکان تقریبا چهل هزار ستون سنگی وجود دارد که هر کدام به طور معمول دارای ۵ تا ۷ ضلع نا منظم دارند و دارای ارتفاع‌های نامساوی از یکدیگر هستند. گویی پله‌هایی هستند که به دریا می‌خزند. Giant Causeway از ۵۰ تا ۶۰ میلیون سال پیش و در دوره پالئوژن تشکیل شده است که از جریان پی‌در‌پی گدازه‌ها به سمت ساحل رخ داده است و هنگام تماس با آب دریا خنک شده است. لایه‌های بازالت ستون‌هایی تنومند تشکیل داده‌اند و فشار بین این ستون‌ها، آنها را به شکل چند ضلعی درآورده است که قطر آنها از ۳۸ تا ۵۱ سانتی متر متغیر است.

پاموکاله در ترکیه:
مجموعه‌ای از استخر‌های آبی روشن در میان منظره‌ای بکر و کاملا سفید. طی هزاران سال، آب‌هایی دارای کلسیت باعث ایجاد این میراث جهانی در ترکیه شده است. پاموکاله که به قلعه‌ی پنبه ترجمه می‌شود، شامل گودال‌های طبیعی‌ای است که درمیان ذخایر کلسیم کربنات کل گرفته و منجر به ایجاد منظره‌‌ای غیر واقعی می‌شود. رسوبات سنگی سفید در کنار آب‌های آبی روشن و طبیعی که به صورت لایه لایه تشکیل شده‌اند خود‌نمایی می‌کنند و شما را جذب خودشان می‌کنند.
برای بازدید از پاموکاله وسایل زیادی را با خود به همرا نبرید زیرا در آنجا حتی کفش‌های شما را می‌گیرند تا به این اثر طبیعی و زیبا صدمه‌ای وارد نشود.

باداب سورت در ایران:
باداب سورت چشمه‌‌ی پلکانی بی‌نظیر در ایران و کم نظیر در جهان است که واقع در روستای ارست بخش چهاردانگه شهرستان ساری می‌باشد. این چشمه توسط سازمان میراث فرهنگی در سال ۱۳۸۷ پس از کوه دماوند به عنوان دومین میراث طبیعی ایران در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد.ثبت جهانی این باداب نیز پس از پاموکاله ترکیه به عنوان دومین چشمه آب شور جهان بوده است. باداب سورت یک شاهکار نادر زمین شناسی است که در دوره‌های پلیستوسن و پلیوسن شکل گرفته است. وقتی که نور به این تراس‌های زیبا به طور مستقیم برخورد می‌کند، باعث می‌شود که گودال‌ها با رنگ‌های قرمز، نارنجی و زرد بدرخشند. انعکاس نور از خورشید و ابر‌های آسمان گاهی اوقات موجی از رنگ‌های آبی و خاکستری را به این ترکیب اضافه می‌کنند.

کوه تیانزی در چین:
مجموعه کوه‌های تیانزی با مساحتی حدود ۶۷ کیلومتر مربع ، یکی از ۴ زیرمجموعه منطقه دیدنی والینگ‌یوان(Wulingyuan) است که به فهرست میراث جهانی اضافه شده است. قله‌های این مکان زیبا هر گردشگری را برای بازدید از آنجا جذب می‌کند. کوه‌های تیانزی مناظر خیره‌ کننده‌ای از قله‌ها را که برای سر برآوردن رقابت کرده‌اند، ارائه می‌دهد. این قله‌ها به قله‌های سلطان جنگل معروفند و بازدید‌کنندگان می‌توانند در بالای آنها منطقه زیبای Wulingyuan را به طور کامل تماشا کنند. کوه تیانزی با مناظر زیبایش از بازدید‌کنندگان استقبال می‌کند و اگر به اندازه کافی شانس با شما همراه باشد، می‌توانید ۴ عجایب دریای ابری، تابش مهتاب، تابش آفتاب و تابش آفتاب و برف را در زمستان مشاهده کنید.
تعدادی از مکانهای بکر و زیبا را در سراسر جهان به شما معرفی کردیم و امیدواریم از بازدید از آمها در سفر خود نهایت لذت را ببرید.
جهت مشاهده ی شهر زیر آب بایا اینجا کلیک کنید.
#تعطیلات رویایی #آژانس تعطیلات رویایی #بالی #سفر #مسافرت #سفر رفتن #اندونزی #جزیره بالی #تور #قطار #هواپیما #اتوبوس #بلیط #هتل #معبد #برنج #نقاشی #مقدس #نقاش #معبد تانالات #تاریخ #موزه دن آنتونیو بلنکو #جزیره سنگی # خدای دریاها #گردشگری #زیبا #غروب #ترکیه #ارمنستان #عمان #اوگاندا #کنیا #تور نوروزی #نوروز 1400 #جذاب #طبیعت #طبیعت بکر #تفریح #گردشگری #میمون #جنگل #تفریحات آبی #باغ آبی #معبد #معابد مقدس #کنراد هیلتون #پدر هتلداری #موفق #موفقیت #افراد موفق #هیلتون #هتل هیلتون #هتلهای زنجیره ای هیلتون #مالدیو #تاریخچه مالدیو #تاریخ مالدیو #گردشگری #گردشگری در مالدیو #مکانهای دیدنی مالدیو #غذا #خوشمزه #غذاهای مالدیو #ماهی #مالدیو #خرید #مراکز خرید #مرکز خرید نالا #بازار محلی #مرکز خرید اس تی او #مراکز خرید مالدیو #کشور #نوروز #نوروز 1400 #نوروز در افغانستان #نوروز در قرقیزستان #نوروز در عراق #نوروز درتانزانیا #سمنو #هفت سین #هفت میوه #قزاقستان #گرجستان #ترکمنستان #شهر #شهر زیر دریا #بایا #باستان #باستان شناسی #دریا #خلیج #اقیانوس #آتشفشان #آثار باستانی #شهر زیر دریایی بایا #مکانهای عجیب #طبیعت عجیب #زیبایی های جهان