شهرک سینمایی غزالی

شهرک سینمایی غزالی در محوطه بزرگی در غرب تهران واقع شده است. اگر شما نیز جزو افرادی هستید که به چگونگی ساخت فیلم‌ ها و سریال‌ های قدیمی‌ علاقه مند هستید این مکان یکی از مقاصدی است که قطعا از بازدید از آن به وجد خواهید آمد. شهرک سینمایی غزالی جایی است که دکورهای خیابان‌ ها و ساختمان ‌های مربوط به فیلم‌ ها و سریال‌ های ایرانی ساخته و نگهداری شده است.

ساخت این شهرک در سال ۱۳۵۸ توسط کارگردان مشهور ایرانی، علی حاتمی شروع شد و به مدت ۸ سال طول کشید. برای ساخت این شهرک ۱۰ هکتار مساحت برای ساخت و بازسازی تهران قدیم در نظر گرفته شد.برای ساخت این شهرک از عکس های قدیمی استفاده گردید.
از جمله مکان هایی که در شهرک سینمایی ساخته شد و می¬توانید در آنجا ببینید می¬توان به میدان توپخانه، ساختمان شهرداری، ساختمان عدلیه، خیابان لاله‌ زار، خیابان اکباتان، جواهر فروشی قازاریان، گراند هتل، ساختمان شاه آباد و کافه پارس در تهران قدیم اشاره کرد. همچنین شما می‌توانید در این شهرک شاهد بناهای سه دوره باشید. بنا های قبل از اسلام بناهای بعد از اسلام و همچنین بناهای دوره معاصر.
از جمله فیلم ها و سریال‌هایی که در این شهرک فیلم برداری شده‌اند می‌توان به شیخ مفید، سربداران، هشت بهشت، کارآگاه علوی، کفش‌ های میرزا نوروز،کیف انگلیسی، شهرزاد و… اشاره کرد. جالب است بدانید که علاوه بر نما های مربوط به تهران قدیم، نماهای باشتین و سبزوار نیز در این مکان ساخته و به نمایش گذاشته شده است.

در سال ۱۳۸۰ تصمیم بر آن شد که در محوطه این شهرک هتلی به نام گراند ساخته شود که امروزه به نگین شهرک سینمایی معروف شده است و هدف از ساخت این مکان مجتمع پذیرایی بود که شامل تالار عروسی، رستوران، چایخانه سنتی، پارکینگ اختصاصی، آتلیه فیلم برداری و عکس، ماشین های کلاسیک، دو سالن مجزا و حیاط بسیار بزرگ باشد. بعد از گشت و گذار در شهرک سینمایی غزالی می توانید در رستوران گراند غذا میل کنید. همچنین در اواخر هفته و تعطیلات موسیقی زنده نیز پخش می شود البته باید توجه داشته باشید که برای ورود به این هتل و رستوران باید ورودی مجزا پرداخت کنید.
در ادامه به معرفی برخی از لوکیشن های این شهرک سینمایی می‌پردازیم.

لوکیشن سریال مریم مقدس
برای فیلم مریم مقدس بخشی از اورشلیم در این شهرک بازسازی شد. مجموعه اورشلیم شامل خانه زکریا، خانه مریم، کاخ هیرود، بازارچه و… است. این فضا مربوط به لوکیشن‌های دوره قبل از اسلام است که مساحتی معادل 5 هزار مترمربع به آن اختصاص داده شد. ساختمان معبد اورشلیم بعد از مریم مقدس، لوکیشن سریال‌های ستاره خضرا، بشارت منجی، ابراهیم خلیل‌الله، مسافر زمان، اشک‌ها و لبخندها و راه آبی‌ابریشم و …قرار گرفت. از لوکیشن‌های مربوط به دوره قبل از اسلام، می‌توان به لوکیشن سریال حضرت یوسف نیز اشاره کرد که در این شهرک به زیباترین شکل بازسازی شده است.
مجموعه گراند‌هتل
از ساخته‌های بسیار مشهور این مجموعه، سردر و نمای «گراند‌هتل» است؛ این مجموعه با معماری دوران معاصر، اولین‌بار برای تولید سریال تاریخی هزاردستان طراحی شد. سریال‌ها و فیلم‌های بی‌شماری بعد از آن در این مجموعه و لوکیشن تصویربرداری شدند. بی‌شک هنگام عبور از کنار این هتل شما هم مثل ما یاد فیلم‌های ساخته شده در این فضا خواهید افتاد. لوکیشن سریال تبریز در مهیکی دیگر از معماری‌های دوره معاصر، برای تولید این سریال در شهرک سینمایی غزالی بازسازی شده است. البته این لوکیشن با ایجاد تغییراتی در لوکیشن سریال نردبام آسمان تهیه شده است. لوکیشن تبریز در مه تداعی‌گر شهر و بازار قدیم تبریز است. در این لوکیشن هم مانند لوکیشن سرزمین کهن، تاکنون پروژه‌ای دیگری در آن تصویربرداری نشده است.
شهرک سینمایی غزالی یکی از زیبا¬ترین و جذاب‌ترین مکان‌های گردشگری در تهران است که هر کسی در طول زندگی خود حداقل یکبار باید از آن دیدن کند.
جهت مطالعه مکانهای کمتر دیده شده تهران اینجا کلیک کنید.
جهت مطالعه مکانهای طبیعی گرمسار اینجا کلیک کنید.
جهت مطالعه مکانهای طبیعی پلور اینجا کلیک کنید.
جت مطالعه مکانهای طبیعی و خوش آب و هوای چالوس اینجا کلیک کنید.
#تعطیلات رویایی #آژانس تعطیلات رویایی #بالی #سفر #مسافرت #سفر رفتن #اندونزی #جزیره بالی #تور #قطار #هواپیما #اتوبوس #بلیط #هتل #گردشگری #زیبا #غروب #ترکیه #ارمنستان #عمان #اوگاندا #کنیا #تور نوروزی #نوروز 1400 #جذاب #طبیعت #طبیعت بکر #تفریح #گردشگری #میمون #جنگل #تفریحات آبی #باغ آبی #معبد #معابد مقدس #مالدیو #تاریخچه مالدیو #تاریخ مالدیو #گردشگری #گردشگری در مالدیو #مکانهای دیدنی مالدیو #غذا #خوشمزه #غذاهای مالدیو #ماهی #مالدیو #خرید #کشور #نوروز #نوروز 1400 #نوروز در افغانستان #نوروز در قرقیزستان #نوروز در عراق #نوروز درتانزانیا #سمنو #هفت سین #هفت میوه #قزاقستان #گرجستان #ترکمنستان #شهر #شهر زیر دریا #بایا #باستان #باستان شناسی #دریا #خلیج #اقیانوس #آتشفشان #آثار باستانی #شهر زیر دریایی بایا #مکانهای عجیب #طبیعت عجیب #زیبایی های جهان #ترسناک #مکانهای ترسناک #مکان های ترسناک جهان #فستیوال لاله ها #هلند #آریزونا #اکراین #زیباترین مکان های دنیا #شگفت انگیز ترین مکانهای دنیا #مکانهای گردشگری تهران #مقبره شیخ کلینی #کاروان‌سرای کنار گرد #کاروان‌سرای دیر گچین #حسن آباد #تهران #گردش #نوروز #برج علاءالدوله #کاروانسرای عین الرشید #قصر بهرام #گرمسار #ورامین #پلور #دشت شقایق #دریاچه سد لار #مراسم برف چال #آب گرم لاریجان #گردش در پلور #گردش در تهران #مکان های کمتر دیده شده در تهران #شهرک سینمایی غزالی #غرب تهران #سینما #فیلم #سریال #قدیمی