دیدنی های ازبکستان

یکی از کشور‌های جذاب و دیدنی که تاریخی گاه مشترک و گاه بسیار مشابه با ایران دارد، ازبکستان است. این کشور با تاریخی غنی و بناهایی زیبا، در همه مواقع سال آماده پذیرایی از تمام گردشگران از سراسر جهان می‌باشد. در ادامه این مطلب به معرفی برخی از این مکان‌های ناب می‌پردازیم.

مقبره اسماعیل سامانی:
مقبره اسماعیل سامانی، قدیمی‌ترین بنای بخارا است که در مرکز شهر و در یک پارک لزرگ احداث شده است.
اعتقاد بر این است که این مقبره به عنوان مقبره خانوادگی خاندان سامانی که از طرف خلافت عباسی در بغداد مستقر شده بودند و بر ماوراء‌النهر حکومت می‌کردند، بوده است. این مقبره به اسم اسماعیل سامانی ، محترم‌ترین حاکم سلسله که اغلب مردم او را به خاطر فضائلش می‌شناختند و توسط نظام‌الملک، که او را به عنوان الگوی خوبی توصیه می‌کرد، نامگذاری شده است. این مقبره از نظر تاریخی و هنر از اهمیت بسیاری برخوردار است. زیرا اولین نمونه مقبره اسلامی است که در آسیای میانه باقی مانده است. این مقبره متعلق به قرون نهم و دهم میلادی است. مقبره اسماعیل سامانی یک اثر بزرگ معماری است که در ساخت آن سنن معماری قدیمی حفظ شده است.

مناره کالیان در بخارا
مناره کالیان آخرین سازه به جا مانده از مساجد دوره کاراخانیه است که توسط محمد ارسلان‌خان در سال ۱۱۲۷ و پیش از فتوحات مغول ساخته شده است. این بنا از جمله تعداد انگشت شماری از سازه‌هایی است که بعد از حمله چنگیز‌خان مغول جان سالم به در برده است. و نکته جالب توجه اینجا است که هنگام تخریب آن توسط قوم مغول، چنگیز‌خان که از ارتفاع آن حیرت‌زده شده بود(ارتفاع این مناره حدود ۴۶ متر است) دستور داد تا از تخریب آن خودداری کنند و به همین دلیل است که این بنای زیبا تا امروز برجای ماتده است. این مناره توسط معماری به نام استاد باکو طراحی شده است و او اقدامات کامل را برای اطمینان از بقای مناره انجام داده است. پایه‌های این مناره‌ها در عمق ۱۰ متری زمین ساخته شده‌اند همچنین شفت‌هایی در این بنا به کار رفته است که آن را به طور کامل در برابر زلزله محفوظ نگه دارد.

تئاتر اپرا و باله الیشر ناووی
تئاتر اپرا و باله آلیشر ناووی بزرگترین و بی‌نظیر‌ترین تئاتر در قلمرو آسیایه میانه است. تئاتر اپرا و باله یکی از جالب‌ترین و زیباترین جاذبه‌های گردشگری تاشکند است. این تئاتر در قلب شهر، در کنار فروشگاه مرکزی و قدیمی‌ترین هتل تاشکند در یک ساختمان تاریخی با طراحی بسیار زیبا و چشم‌نواز واقع شده است. تاریخچه این تئاتر از دهه ۱۹۲۰ زمانی که کارییوکوباو که علاقه زیادی به گروه موسیقی و رقص داشت، آغاز می‌شود. که در سال ۱۹۲۹ به یک مرکز موسیقی و تئاتر دولتی در ازبکستان تبدیل شد. در سال ۱۹۴۸ به مناسبت بزرگداشت شاعر بزرگ ازبکستانی نام آن به تئاتر اپرا و باله آلیشر ناووی تغییر کرد و از آن زمان این تئاتر اپرا جایگاه ویژه‌ای در جهان پیدا کرد.
تعدادی از مکان‌های گردشگری و ناب ازبکستان را به شما معرفی کردیم و امیدواریم از بازدید آنها در سفر خود لذت ببرید.
شما می‌توانید از طریق آژانس تعطیلات رویایی جهت اخذ ویزای توریستی ازبکستان با بهترین قیمت‌ها اقدام کنید. جهت مشاهده افر ویژه ویزای توریستی ازبکستان اینجا کلیک کنید و جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.
تلفن:۲۲۲۴۳۰۴۰
جهت مطالعه تاریخ بسیار زیبای ازبکستان اینجا کلیک کنید.
اگر طرفدار گل و گیاه و طبیعت هستید می‌توانید به ازبکستان سفر کنید و از باغ گیاه‌شناسی تاشکند دیدن کنید. جهت مطالعه و مشاهده این باغ زیبا اینجا کلیک کنید.

#آژانس تعطیلات رویایی #تعطیلات رویایی #گردشگری #سفر #مسافرت #ویزا #پاسپورت #شنگن #اروپا #تور اروپا #وام گردشگری #کیش #آفر #تور #هواپیما #قطار #اتوبوس #بلیط #تور خارجی #طبیعت گردی #باران #زیبا #ویزا آنلاین #ایران #ایرانگردی #روادید #توریسم #اقامت #ویزا تحصیلی #تحصیل #دانشگاه #تحصیلی #زبان #زبان انگلیسی #راهنمایی #اقدام #ویزا کاری #ویزا تجاری #کسب وکار #سرمایه #شرکت #گردشگری #زیبایی #دیدنی #تور #راهنما #مسافرت #مردم بومی #مراسم #آیین #سفر رفتن #طبیعت #غذا #فرهنگ #زیست بوم #گردش #سوغاتی #صنایع دستی #سنگ قیمتی #غذا #غذا ی محلی #خوشمزه #آسیا #تور اسیا #امنیت #مهاجرت #خوشمزه #بی‌نظیر #اقتصاد #مردم #موقعیت #نروژ #اقدام #اقامت #کار #خانواده #سوئد #تاریخ #تاریخ سوئد #وایکینگ ها #کار #ویزای کاری #کار در سوئد #تحصیل در سوئد #دانشگاه سوئد #دانشگاه‌های سوئد #دانشگاه لوند #دانشگاه گوتنبرگ #دانشگاه KTH #دانشگاه اوپسالا #کانادا #آلمان #دانمارک #سوئد #بهترین کشور ها برای تحصیل #ارزانترین کشور ها برای تحصیل #مهاجرت #اقامت تحصیلی #کانادا #تحصیل در کانادا #دانشجو #شهر هایدانشجویی #ارزان ترین شهر های کانادا برای تحصیل #سوئد #اقامت در سوئد #تحصیل در سوئد #مهاجرت به سوئد #دانشگاه #ارزان #المان #دانشگاه #ویزا #ارزان ترین شهر ها #دبی #مراکز خرید دبی #ویزا توریستی دبی #سفر به دبی #پارک ابی #پارک ابی اتلانتیس #سرسره #کوسه #هیجان #شهربازی #فستیوال #دبی #اسب دوانی #فستیوال غذا #فستیوال روز ملی #نمایشگاه جیتکس #عجیب #واقعی #عجیب اما واقعی #جمعیت #برج #برج العرب #جزیره پالم جمیرا #سفر #باغ گیاه شناسی تاشکند #ازبکستان #گردش #باغ #گل #گیاه #گل و گیاه #مسابقه #جادوگر خیابان وال استریت #جادوگر #پول #خسیس #ثروت #ازبکستان #ارامگاه #سمرقند #بخارا #جالب #دیدنی #زیبا