آداب سفر رفتن 1

“وقتی پروازتان را از دست میدهید چه باید بکنید:”
باید:
الف) باید با پرداخت هزینه دوباره برای خود پرواز رزرو کنید. پس باید همراه خود پول داشته باشید تا بتوانید دوباره درهمان ساعت،پرواز دیگری(در هر کلاسی) را رزرو کنید.
ب)این را باید در نظر داشته باشید که گیت های فرودگاه ۱۵ دقیقه قبل از پرواز بسته می‌شوند و اگر در این زمان رسیده‌اید خودتان را به گیت برسانید تا بتوانید سوار هواپیما شوید.
نباید:
الف)نباید برای اطلاع دادن به خط هوایی معطل کنید. اگر زود تر به آنها اطلاع دهید که شاید به پرواز نرسید می‌توانند در پرواز بعدی برای شما یک جای دیگر رزرو کنند.(البته اگر جای خالی باقی مانده باشد)
ب)نباید از خط هوایی یا آژانس دیگری بخواهید که جای دیگری را برای شما رزرو کنند؛ زیرا در آن‌صورت ملزم هستید که هزینه یک بلیط کامل دیگر را بپردازید.
“با همسایه پر سروصدا چگونه روبه‌رو شویم؟”
باید:
الف) باید مسئول هتل را در جریان بگذارید؛ زیرا او می‌تواند با فرستادن یک نیرو کمکی به اتاق بغل یا رو به رو متوجه شود که چرا سروصدا می‌کنند.
ب) یا باید از مسئول هتل تو گوشی برای حذف صداهای اطراف درخواست کنید. بسیاری از هتل ها چنین امکانی را به مسافران می‌دهند تا آنها بتوانند در آرامش به استراحت بپردازند.
نباید:
الف)نباید خودتان به تنهایی وارد عمل شوید و به اعتراض بپردازید زیرا این کار می‌تواند عواقب جبران ناپذیری داشته باشد.
ب)نباید از دیگر مسافران برای برطرف کردن مشکل کمک بطلبید. اگر به دنبال محیط ساکت و بی‌صدا هستید باید اتاق خود را تغییر دهید نه اینکه از دیگران انتظار داشته باشید این کار را انجام بدهند.
“با راننده تاکسی بی‌‌ملاحظه و بی‌دقت چگونه رفتار کنیم؟”
باید:
الف) کرایه او را پرداخت کنید و رسید دریافت کنید. رسیدی که از راننده تاکسی دریافت می‌کنید می‌تواند کمک کننده باشد.
ب) باید شماره پلاک یا کد تاکسی را یادداشت کرده و گزارش کار اشتباه او را به اداره ی تاکسی آن شهر بدهید.
نباید:
الف) نباید داد بکشید و دعوا کنید؛ راننده تاکسی یک شخص حرفه‌ای در کارش به حساب می‌آید پس حق بی‌احترامی یا درگیری با او را ندارید.
ب) اگر احساس ناامنی می‌کنید نباید در تاکسی بمانید. اگر راننده تاکسی به تذکر های شما توجهی نکرد باید پیاده شوید و تاکسی دیگری بگیرید.
“با تور لیدر بیش از حد مشتاق چه باید کرد؟”
باید:
الف)باید توری را رزرو کنید که چندین راهنما داشته باشد تا اگر در موقعیت خاصی قرار داشتید بتوانید از راهنمایی لیدر دیگری استفاده کنید.
نباید:
الف) نباید با عجله در مورد دیگران قضاوت کنید. شاید فردی که فکر می‌کنید خیلی نچسب است، در طول سفر رفتار های خوبی از او ببینید.

امیدواریم که راهنمایی های فوق مفید واقع شده باشند. جهت مطالعه ادامه موارد به پست آداب سفر رفتن ۲ مراجعه کنید.

#تعطیلاترویایی #سفر #آداب #بلیط #تور #دوردنیا #مسافرت