گردش در روستای وردیج و واریش

روستای وردیج و واریش، زیرمجموعه بخش کن و سولقان شهرستان تهران است. آبشار لت مال و دامنه ارواح سنگی، دو جاذبه منحصر به فرد منطقه وردیج هستند اما علاوه‌بر اینها آب و هوای این روستا نیز طرفداران خاص خود را دارد. دهکده وردیج دارای تماشایی ترین پدیده‌های طبیعی سنگی در طبیعت است. این مکان زیبا به دلیل غول‌های سنگی‌اش بسیار محبوب است.

دامنه ارواح سنگی:
اگر کمی از روستای وردیج رد شویم به روستای ارواح سنگی خواهیم رسید و از زیبایی‌های آن شگفت‌زده خواهیم شد. دامنه ارواح سنگی یا آدمک‌جیان دارای سنگ‌هایی با اشکال خاص و متفاوت از بقیه سنگ‌ها است. این سنگ‌ها بیش از همه چیز به شکل جمجمه انسان و یا اسکلت بدن حیوانات وحشی در‌آمده‌اند. درباره این سنگ‌ها افسانه‌ها و باور‌های بسیاری وجود دارد. برخی معتقدند که در زمان‌های دور در این منطقه قلعه‌ای وجود داشته است و این سنگ‌ها آثار و بقایای همان قلعه است. برخی دیگر معتقدند که این‌ها حیوانات وحشی بوده‌اند که تبدیل به سنگ شده‌اند. اما جالب است بدانید که هیچ‌ کدام از آن‌ها حقیقت ندارند و به وجود آمدن این سنگ‌های عجیب و غریب، تنها به یک علت بوده است. با توجه به علم زمین‌شناسی به دلیل نوع خاصی از فرسایش بادی، این پدیده رخ می‌دهد و به مرور زمان این سنگ‌ها به شکل‌های عجیب به چشم می‌خورند.

آبشار لت‌مال:
اگر به پیاده‌روی علاقه دارید، مسیر آبشار لت‌مال انتخاب خوبی برای شما است. نام این آبشار از آن رو لت‌مال است که همواره برروی سنگ‌ها جاری است. پیاده‌روی از جاده اصلی حدودا یک ساعت به طول می‌انجامد تا شما به آبشار برسید. این آبشار از سه آبشار کوچک و زیبا تشکیل شده است که منظره منحصر به فرد و فوق‌العاده‌ای را ایجاد کرده است. آبشار اول ارتفاعی حدود ۵ متر و آبشار دوم کمی بلند‌تر است اما آبشار سوم که آبشار اصلی نیز می‌باشد، ارتفاعی به طول ۳۵ متر دارد و زیبایی منحصر به فردی را به این منطقه بخشیده است. در یکی از روز‌های تعطیل خود به این منطقه سفر کنید و از زیبایی‌های آفرینش لذت ببرید. این منطقه گردشگری در هر چهار فصل سال دیدنی است. شکوفه‌ها در بهار جلوه‌ای تازه به آن می‌بخشند، در تابستان همه جا سبز است و نسیمی خنک در آن جریان دارد، در پاییز همه جا پر از رنگ‌های زیبای خداوند است و در زمستان سفیدی برف چشم را خواهد زد.
این روستا یک مکان خوب گردشگری برای اوقات فراغت شما می‌باشد.
اگر به گردش در تهران و اطراف تهران علاقه دارید، پیشنهاد می‌کنیم مطالب ۱۰ مکان کمتر دیده شده در تهران، گردش در فشافویه، باغ فردوس، گردش در چالوس، آبشار و تنگه واشی، مکان‌های به جا مانده از قاجار و… را مطالعه کنید. برای مطالعه هر مطلب روی نام آن کلیک کنید.

#آژانس تعطیلات رویایی #تعطیلات رویایی #گردشگری #سفر #مسافرت #ویزا #پاسپورت #شنگن #اروپا #تور اروپا #وام گردشگری #کیش #آفر #تور #هواپیما #قطار #اتوبوس #بلیط #تور خارجی #طبیعت گردی #باران #زیبا #ویزا آنلاین #ایران #ایرانگردی #روادید #توریسم #اقامت #ویزا تحصیلی #تحصیل #دانشگاه #تحصیلی #زبان #زبان انگلیسی #راهنمایی #اقدام #ویزا کاری #ویزا تجاری #کسب وکار #سرمایه #شرکت #گردشگری #زیبایی #دیدنی #تور #راهنما #مسافرت #مردم بومی #مراسم #آیین #سفر رفتن #طبیعت #غذا #فرهنگ #زیست بوم #گردش #سوغاتی #صنایع دستی #سنگ قیمتی #غذا #غذا ی محلی #خوشمزه #آسیا #تور اسیا #امنیت #مهاجرت #خوشمزه #بی‌نظیر #اقتصاد #مردم #موقعیت #نروژ #اقدام #اقامت #کار #خانواده #سوئد #تاریخ #تاریخ سوئد #وایکینگ ها #کار #ویزای کاری #کار در سوئد #تحصیل در سوئد #دانشگاه سوئد #دانشگاه‌های سوئد #دانشگاه لوند #دانشگاه گوتنبرگ #دانشگاه KTH #دانشگاه اوپسالا #کانادا #آلمان #دانمارک #سوئد #بهترین کشور ها برای تحصیل #ارزانترین کشور ها برای تحصیل #مهاجرت #اقامت تحصیلی #کانادا #تحصیل در کانادا #دانشجو #شهر هایدانشجویی #ارزان ترین شهر های کانادا برای تحصیل #سوئد #اقامت در سوئد #تحصیل در سوئد #مهاجرت به سوئد #دانشگاه #ارزان #المان #دانشگاه #ویزا #ارزان ترین شهر ها #دبی #مراکز خرید دبی #ویزا توریستی دبی #سفر به دبی #پارک ابی #پارک ابی اتلانتیس #سرسره #کوسه #هیجان #شهربازی #فستیوال #دبی #اسب دوانی #فستیوال غذا #فستیوال روز ملی #نمایشگاه جیتکس #عجیب #واقعی #عجیب اما واقعی #جمعیت #برج #برج العرب #جزیره پالم جمیرا #سفر #باغ گیاه شناسی تاشکند #ازبکستان #گردش #باغ #گل #گیاه #گل و گیاه #مسابقه #جادوگر خیابان وال استریت #جادوگر #پول #خسیس #ثروت #ازبکستان #ارامگاه #سمرقند #بخارا #جالب #دیدنی #زیبا #گردش در تهران #روستای وردیج و واریش #تپه ارواح سنگی