پدر هتلداری جهان”هیلتون”


کنراد هیلتون نامی جاودان در صنعت هتلداری جهان است. فردی که بیش از یک قرن پیش، بنیانگذار اولین و یکی از بزرگترین مجموعه هتل های زنجیره ای در جهان بود و امروزه او را پدر صنعت هتلداری می نامند. مالک مجموعه ای با نام «هتل هیلتون»، که بدون شک مشهورترین و شناخته شده ترین مجموعه هتل های زنجیرهای حال حاضر در دنیاست. آقای کنراد در ۲۵ دسامبر ۱۷ از پدری نروژی و مادری آمریکایی با اصلیت المانی در سن آنتونیو واقع در ایالت نیومکزیکوی امریکا متولد شد. کنراد دومین فرزند این خانواده ۸ نفری بود و نخستین پسر. پسری که برای امرار معاش خانواده‌اش تلاش کرد و در نتیجه امپراطوری عظیمی را برای همیشه با نام خود به جا گذاشت. پدر کنراد در بالا و پایین روزگار ثروت بسیاری را از دست داد و در نتیجه کنراد بود که به عنوان پسر ارشد باید در کنار پدر مسئولیت امرار معاش خانه را به دوش می کشید.
نام هیلتون از مزرعه هیلتون در روستای کلوفتای نروژ جایی که پدر کنراد متولد شده بود گرفته شده است. کنراد ابتدا به مدرسه نظامی”گاس” در نیو مکزیکو رفت و سپس در رشته معدن به تحصیل پرداخت. او به مدت دو سال در جنگ جهانی اول خدمت وظیفه کرد و پدر خود را زمانی که در جنگ بود، براثر سانحه رانندگی از دست داد. کنراد یکی از برترین شخصیت هایی که زندگی او را متحول کرد مادرش می دانست. مادر کنراد فردی مذهبی بود که همواره به او گوشزد می کرد تا در سختی به یاد خدا باشد و از دعاکردن غافل نشود. آقای کنراد مهارت های خود را در بازرگانی با کار کردن در فروشگاه پدرش تقویت کرد، او که در ابتدا سودای بانکداری را در سر می پروراند در سال ۱۹۱۹ برای تأسیس یک بانک خصوصی به تگزاس رفت، هرچند که به علت وضعیت اقتصادی خودش و شرایط روزگار موفق به خرید بانک نشد و به جای بانک، یک هتل متوسط با۶۰ اتاق به نام موبلی (Mobley) را خریداری کرد. در همان دوران صنعت هتلداری با رونق چشمگیری روبه رو شد و کنراد تصمیم به خرید هتل های بیشتری در تگزاس گرفت. (البته شایان ذکر است که کنراد هیلتون اولین بار در خانه خود به فکر تشکیل یک هتل افتاد و به پیشنهاد او 5 تا از اتاق های خانه را برای پذیرایی از مسافران آماده کردند. هیلتون و برادرش به ایستگاه راه آهن می رفتند تا میهمان ها را به خانه بیاورند و مسئولیت پذیرایی از انها را مادر او قبول کرد. و این آغازی بود برای موفقیت کنراد هیلتون)

آقای کنراد، هتل «دالاس» را در سال ۱۹۲۰، «آبیلین» را در سال ۱۹۲۷ء «واکو» را در سال ۱۹۲۸ و «ال پاسو» را در سال ۱۹۳۰ در تگزاس تأسیس کرد و اولین هتل خارج از تگزاس خود را در سال ۱۹۳۹ با نام «آندلوس» در نیومکزیکو تأسیس نمود. در دوران رکود بزرگ اقتصادی آمریکا، کنراد تامرز ورشکستگی پیش رفت اما توانست با فروش برخی از هتل های خود از این دوران سخت عبور کند. در طول دهه بعد او امپراتوری بزرگ خود را به کالیفرنیا، شیکاگو و نیویورک گسترش داد و در دهه پنجاه و شصت میلادی، گروه «هیلتون» به سرعت در عرصه جهانی رشد کرد و به اولین هتل زنجیرهای دنیا تبدیل شد و این رکورد، نام هیلتون را برای همیشه به عنوان یکی از پیشگامان عرصه هتلداری تثبیت کرد.
کنراد هیلتون به علت نبوغ خود در کارآفرینی و گسترش تجارت بین المللی، از دانشگاههای دیترویت، دپال، بارات، آدلفی و آلبوكوارک آمریکا و از دانشگاه سوفیای توکیومدرک افتخاری دریافت کرد آقای کنراد هیلتون در سوم ژانویه ۱۹۷۹ در سن ۹۱ سالگی چشم از دنیا فروبست اما شهرت و خدمات ارزنده او به صنعت گردشگری و هتلداری برای همیشه در یادها باقی ماند.
کنراد هیلتون یک جمله‌ی معروف دارد که یک خلاصه کلی از زندگی او می‌باشد.
《 اشخاص موفق از عمل باز نمی‌ایستند. اشتباه می‌کنند اما دست نمی‌کشند.》

هتل‌های زنجیره‌ای هیلتون، امروزه با تعداد ۵ هزار هتل در بیش از ۱۰۰ کشور دنیا، به یکی از لوکس‌ترین و پردرآمدترین هتل‌ها تبدیل شده است. به طوری که طبق آخرین آمارهای گرفته شده، شرکت هیلتون ۳۶امین شرکت ثروتمند آمریکا محسوب می‌شود. درآمدی که به ازای یک سال این شرکت تخمین زده می‌شود، چیزی در حدود ۱۱ میلیارد دلار است.
#تعطیلات رویایی #آژانس تعطیلات رویایی #بالی #سفر #مسافرت #سفر رفتن #اندونزی #جزیره بالی #تور #قطار #هواپیما #اتوبوس #بلیط #هتل #معبد #برنج #نقاشی #مقدس #نقاش #معبد تانالات #تاریخ #موزه دن آنتونیو بلنکو #جزیره سنگی # خدای دریاها #گردشگری #زیبا #غروب #ترکیه #ارمنستان #عمان #اوگاندا #کنیا #تور نوروزی #نوروز 1400 #جذاب #طبیعت #طبیعت بکر #تفریح #گردشگری #میمون #جنگل #تفریحات آبی #باغ آبی #معبد #معابد مقدس #کنراد هیلتون #پدر هتلداری #موفق #موفقیت #افراد موفق #هیلتون #هتل هیلتون #هتلهای زنجیره ای هیلتون