غذا های خوش طعم کنیا

اگر برای اولین بار به عنوان توریست به کنیا سفر می‌کنید این را بدانید که جذابیت‌های زیادی وجود دارد تا شما از سفر خود نهایت لذت را ببرید. یکی از این موارد امتحان کردن غذاهای بومی آفریقایی است. طیف غذا موجود آنقدر زیاد است که مسلما در انتخاب آنها گیج خواهید شد. این غذا در همه هتل‌ها و رستوران‌های شیک پیدا می‌شوند اما به عقیده آفریقایی ها غذا در رستوران های محلی همیشه طعم بهتری دارد. در ادامه به معرفی برخی از غذا‌های بومی کنیا می‌پردازیم و امیدواریم از مطالعه آنها لذت ببرید.

۱)نیاما چوما(Niyama Choma):
نیاما چوما که یکی از محبوب‌ترین غذاهای کنیا محسوب می‌شود و با گوشت گاو یا گوشت بز سرخ شده در ست می‌شود. به این صورت که آن را روی یک کوره باز که نمک روی آن پاشیده شده است تفت می‌دهند.
این غذا را معمولا با سالاد کاچمبری(Kuchambari) و اوگالی(Ugali) سرو می‌کنند. برای چاشنی این غذا فقط از نمک و فلفل استفاده می‌شود. اصولا این غذا را می‌توانید از رستوران‌ها و مغازه‌های کوچک کنار خیابان تهیه کنید اما حضور آن در منوی رستوران‌های بزرگ هم به عنوان غذاهای سنتی کنیا به جشم می‌خورد.

۲)سوکاما ویکی(Sukamaviki):
غذاییاست که از یک نوع سبزی مخصوص کنیا درست می‌شود و گاهی مردم آن را با کلم پیچ اشتباه می‌گیرند. این سبزیجات را به شکل ورقه‌های نازک برش می‌دهند و با پیاز و گوجه فرنگی تفت می‌دهند. سوکاما ویکی را می‌توان با اوگالی خورد و از طعم بی‌نظیر آنها لذت برد. این یک غذای ساده اما پر از عطر و طعم بی‌نظیر است.

۳) اوگالی(Ugali):
اوگالی جزء غذا‌های اصلی کنیا است. اوگالی غذایی است که از آرد ذرت تهیه می‌شود. اما گاهی هم برای طبخ آن از آرد ارزن و یا سورگوم استفاده می‌کنند. این غذا با افزودن آرد ذرت به آب جوش درست می‌شود تا زمانی که قوام بیاید وشکل خمیری به خود بگیرد سپس با خورشت گوشت گاو یا خوراک لوبیا یا حتی گاهی اوقات با مخلوط اسفناج سرومی‌شود.

۴)موتورا(Mutura):
موتورا سوسیسی است که از خون و گوشت تازه تشکیل شده است. ادوبه و مواد خاصی مانند زنجبیل، پیاز کوهی، سیر و فلفل قرمز یا سبز به آن اضافه می‌کنند تا عطر و طعمی دلپذیر به آن بدهد. سپس مخلوط گوشت را به همراه ادویه در روده بزرگ یا کوچک گوسفند و گاو کا قبلا تمیز شده است می‌ریزند و آن را پر می‌کنند و سپس کباب می‌کنند. این سوسیس را معمولا به عنوان پیش‌غذا مصرف می‌کنند و گاها بعضی از افراد آن را با نوشیدنی‌های خاص میل می‌کنند.

۵)گیتری(Githeri):
گیتری یکی دیگر از غذا‌های محبوب در نایروبی است. این غذا از ترکیب ذرت، لوبیا، سیب‌زمینی و سبزیجات تهیه می‌شود. ذرت و لوبیا ابتدا جوشانده می‌شوند تا نرم شوند و سپس سرخ می‌شوند تا با ترکیب آنها با سیب زمینی و سبزیجات غذایی خوش طعم و لذیذ پدید بیاید. گاهی اوقات در خانواده‌های شهر نشین، این غذا همراه با ماهی و یا گوشت گوساله نیز خورده می‌شود.

۶)چاپاتی(Chapati):
چاپاتی نوعی نان بومی آفریقایی ها است. این نان ها نرم، گرد، ترد و صاف هستند که از خمیر عمل آمده تهیه می‌شود و سپس با حرارت متوسط روی ظرف پخت نان سرخ می‌شوند تا زمانی که قهوه‌ای و ترد شوند؛ اماداخل آنها نرم باقی می‌ماند. این نان به عنوان یک نان تشریفاتی به حساب می‌آید و معمولا در مهمانی‌های بزرگ و مراسم خاص در کنار خورشت‌های گوشت گاو و مرغ از آنها استفاده می‌کنندو یا حتی گاهی اوقات با یک فنجان چای به عنوان صبحانه میل می‌کنند.

۷)ساماکی(Samaki):
ساماکی به زبان سواحیلی به معنی “ماهی” است. خورشت ماهی یکی از غذا‌های محبوب در هتل‌های نایروبی و رستوران‌های شیک آن است. این خورشت بیشتر با اوگالی سرو می‌شود و ماهی‌های آن می‌تواند به صورت سرخ شده و با خشک شده باشند. این غذا نیز به عنوان یک غذای تشریفاتی در مهمانی‌ها و یا مروسم خاص آنها بیشترین استفاده را دارد.

۸)اومنا(Omena):
اومنا نوعی ماهی است که در بین برخی جوامع کنیا بسیار محبوب است. این غذا را فقط می‌توانید در رستورا‌های خاص پیدا کنید اما ارزش امتحان کردن را دارد. خوراک اومنا بیشتر با اوگالی و برنج سرو می‌شود و ماهی آن به صورت سرخ شده و یا خشک شده می‌باشد.
برخی از غذا های مهروف کنیا را به شما معرفی کردیم و امیدواریم از چشیدن آنها در سفر خود لذت ببرید.
تعطیلات رویایی برگزار کننده تور‌های جذاب به این کشور آفریقایی زیبا در نوروز ۱۴۰۰ می‌باشد.جهت کسب اطلاعات بیشتر از شرایط تور و رزرو آن با ما تماس بگیرید.
تلفن: ۲۲۲۴۳۰۴۰
جهت اطلاع از زمان تور اینجا کلیک کنید.
جهت مطالعه و مشاهده مکانهای گردشگری جذاب کنیا از جمله قبیله ماسایی و پارک‌های ملی بی‌نظیر آن اینجا کلیک کنید.
جهت مطالعه تاریخ کشور کنیا اینجا کلیک کنید.
نوروز ۱۴۰۰ با ما همراه باشید.