سفری خوشمزه به مالدیو

غذا‌های مالدیو تلفیقی از غذا های کشور‌های همسایه آن مانند سریلانکا و هند است. از آنجا که ملادیو یک جزیره است و اطراف آن را دریا احاطه کرده است، ماهی ماده اصلی غذایی آنها می‌باشد و بخش عمده دیگری از غذای آنها را نارگیل تشکیل داده است. غذا های مالدیو دارای ادویه‌های ملایم و شیرین است. مردم مالدیو با استفاده از تعلیم‌های گذشتگان این سرزمین این غذا‌ها را طبخ می‌کنند.

ماس‌هونی( Mas Huni)
ماس هونی یک صبحانه رایج در مالدیو است که از ماهی تن، پیاز، نارگیل و چیلی تشکیل شده است. همه این مواد ریز خرد شده و با نارگیل رنده شده مخلوط می‌شوند. این غذا را معمولا با نان تازه و داغ و چای شیرین شده می‌خورند. ماهی اصلی که در ماس‌هونی استفاده می‌شود ماهی‌ای است که فقط در مالدیو یافت می‌شود اما امروزه بسیاری از مالدیو‌ها از کنسرو ماهی تن استفاده می‌کنند. گاهی هم هنگامی که ماهی یافت نمی‌شود با برگ گیاهان سبز مانند سیب‌زمینی آن را درست می‌کنند. و نوع دیگری از ماس‌هونی را که می‌توان توضیح داد، به جای استفاده از برگ سبز گیاهان از غلاف‌های مورینگا( Moringa) درست می‌شود. به این صورت که ابتدا آن را می‌جوشانند سپس محتویات داخل آن که شامل دانه ها و گوشت آن می‌شود را خارج می‌کنند و سپس با بقیه مواد مخلوط می‌کنند. البته گاهی به جای مورنگا از کدو حلوایی یا کدو تنبل استفاده می‌کنند.

گارودیا(Garudhiyaq)
این غذای سنتی مالدیو را امتحان کنید که یکی از غذا های اساسی مردم محلی نیز محسوب می‌شود. گارودیه یک سوپ ماهی معطر است که معمولا با استفاده از ماهی، آب و نمک طبخ می‌شود. این غذا با برنج، چیلی و پیاز سرو می‌شود. اما گاهی اوقات برخی از مالدیوها آن را با نارگیل رنده شده نیز می‌خورند.
وقتی گارودیا با پایه ماهی تن پخته می‌شود تا زمانی که همه آب آن تبخیر شود، به شکل یک همیر قهوه‌ای رنگ غلیظ در می‌آید که به عنوان ریهاکورا شناخته می‌شود. و در رژیم غذایی مالدیو از ارزش بالایی برخوردار است.

بیس‌کیمیا(Bis keemiya)
این غذا تا حدی شبیه سمبوسه پخته می‌شود اما مواد داخل آن متفاوت می‌باشد. این غذا به عنوان میان وعده در مالدیو استفاده می‌شود. بیس‌کیمیا یک غذای شکم پر، پر از ماهی تن، تخم مرغ آب‌پز، پیاز خرد شده و کلم خرد شده می‌باشد که ابتدا تفت داده می‌شوند و سپس میان نان‌های مالدیو پیچیده شده و سرخ می‌شوند. عطر و طعم بی نظیر این غذا باعث شده است که به یک غذا محبوب در مالدیو تبدیل شود.

بوشی ماشونی(سالاد گل موز)(Boshi Mashuni)
بوشی ماشونی مخلوطی از گلهای موز ترد و رنده شده نارگیل تازه است در حالی که برگ‌های کاری، زیره و زردچوبه، عطر و طعم لذت‌بخشی به غذا می‌دهند.

ساگوبندیبای(Saagu bandibai)
این غذا یکی از بهترین غذا‌های گیاهی در مالدیو است. زیرا آن را با شیر نارگیل می‌پزند و گرم می‌کنند و عطر اصلی آن را هل و گل رز تامین می‌کند.

ماهی کاری(Fish Curry)
مکانی که منبع اصلی درآمد آن دریا است، می‌تواند ریشه تمام غذا ها را از دریا نیز داشته باشد، که باعث تجزیه همه‌ غذاهای مالدیو به ماهی‌هایی می‌شود که به راحتی در دریا و اقیانوس در دسترس هستند. از انواع ماهی‌هایی که می‌توانند این خورشت خوشمزه را با آنها درست کنند. می‌توان ماهی تن، ماهی زرد، ماهی ناخن، ماهی بیگ‌چشم و… را نام برد. معمولا کاری را با برنج‌ ، پاپادو و… سرو می‌کنند.
تعدادی از غذا‌های مالدیو را به شما معرفی کردیم و امیدواریم از صرف آنها در سفر خود لذت ببرید.
آژانس مسافرتی تعطیلات رویایی برگزار کننده تور رویایی به این کشور جذاب در نوروز ۱۴۰۰ می‌باشد. جهت اطلاع از شرایط تور و رزرو آن با ما تماس بگیرید.
تلفن:۲۲۲۴۳۰۴۰
جهت مطالعه تاریخچه مالدیو اینجا کلیک کنید.
جهت مطالعه مکانهای گردشگری مالدیو اینجا کلیک کنید.
نوروز ۱۴۰۰ با ما همراه باشید.
#تعطیلات رویایی #آژانس تعطیلات رویایی #بالی #سفر #مسافرت #سفر رفتن #اندونزی #جزیره بالی #تور #قطار #هواپیما #اتوبوس #بلیط #هتل #معبد #برنج #نقاشی #مقدس #نقاش #معبد تانالات #تاریخ #موزه دن آنتونیو بلنکو #جزیره سنگی # خدای دریاها #گردشگری #زیبا #غروب #ترکیه #ارمنستان #عمان #اوگاندا #کنیا #تور نوروزی #نوروز 1400 #جذاب #طبیعت #طبیعت بکر #تفریح #گردشگری #میمون #جنگل #تفریحات آبی #باغ آبی #معبد #معابد مقدس #کنراد هیلتون #پدر هتلداری #موفق #موفقیت #افراد موفق #هیلتون #هتل هیلتون #هتلهای زنجیره ای هیلتون #مالدیو #تاریخچه مالدیو #تاریخ مالدیو #گردشگری #گردشگری در مالدیو #مکانهای دیدنی مالدیو #غذا #خوشمزه #غذاهای مالدیو #ماهی #مالدیو