در زمان مصاحبه چه مواردی را رعایت کنیم

برای مصاحبه سفارت دعوت شده اید؟
چه نکاتی را رعایت کنید تا نتیجه بهتری بگیرید؟
عصبی نباشید و با اعتماد به نفس در مصاحبه حضور پیدا کنید.
با لبخند و نگاه مستقیم با مصاحبه کننده صحبت کنید، هرگونه نشانه های عصبی بودن می تواند به عنوان نکته ای منفی در مصاحبه محسوب شود ، از انجام حرکات و واکنش های عصبی حتی با همراهان خود نیز به شدت پرهیز کنید.
زودتر از زمان مصاحبه در محل حضور پیدا کنید.
پاسخ سوالات را با توضیحات مختصر، مطمئن، شفاف و کاملا مرتبط بدهید ، هر چقدر شما مطالب متنوع و غیر مرتبط ارائه کنید به مصاحبه کننده این شانس را داده اید تا سوالات بیشتری از شما بپرسد و از تناقضات و تفاوتهای احتمالی بین صحبت های شما تصمیم دیگری در خصوص ویزای شما بگیرد.
از توضیحات طولانی و بی مورد بپرهیزید، گاه ارائه اطلاعات بی مورد و خارج از موضوع تاثیر عکس خواهد داشت.
همواره درطول مصاحبه ادب را رعایت نمایید حتی اگر احساس شما متفاوت است. بحث نکنید و در تن صدا و لحن صحبت تان نیز احترام را رعایت نمایید.
به این نکته دقت کنید که شما درخواست ویزا کرده اید ، کشور میزبان با اعطای ویزا به شما یک شانس داده است، دریافت ویزای ورود به کشورها حق شما نیست، یک امتیاز است که از سوی کشور صادر کننده به عنوان میزبان، به میهمان خود می دهد.
دربرخی شرایط امکان دارد به دلیل لهجه و یا وجود میکروفن متوجه سوال افسر کنسولگری نشوید، در نهایت آرامش و ادب از وی درخواست کنید تا سوال را دوباره تکرار کند، حتی اگر بازهم متوجه نشدید بدون عصبی شدن درخواست خود را تکرار کنید.
عموما افسران کنسولگری به زبان کشور محل ماموریت خود صحبت می کنند و یا از کارمندان محلی می باشند ( مثلا در ایران ، کارمندان ایرانی سفارت با شما مصاحبه می کنند ) و به ندرت اتفاق می افتد که به زبان بین المللی و یا زبان کشور سفارت مقیم با شما مصاحبه کنند، در این صورت نگران نباشید شما می توانید با زبان انگلیسی ساده صحبت کنید و حتی اگر نتوانستید به انگلیسی صحبت کنید می توانید درخواست مترجم کنید، سفارت ملزم است از یکی از کارکنان خود که بتواند با شما به سادگی ارتباط کلامی برقرار کند دعوت کند تا مصاحبه را به پیش ببرد.
افسران کنسولگری در کار خود دقیق و بسیار آموزش دیده اند و معمولا خیلی سریع نیت شما را حدس می زنند، در اکثر اوقات حتی زبان مادری شما را به خوبی متوجه می شوند، بنابراین مراقب حرکات، شوخی ها، ضرب المثل ها و صحبت های خود حتی به زبان مادری باشید.
در خصوص پوشش و آرایش خود ، به هیچ وجه اغراق نکنید و سعی کنید با لباس رسمی و متداول در محل سفارت حضور داشته باشید ، در خصوص حجاب نیز علیرغم اینکه محل سفارت به عنوان خاک آن کشور محسوب می شود، سعی کنید قوانین کشور مبدا را در حد عرف رایج رعایت کنید.
در خصوص رنگ مو ، آرایش صورت ( اصلاح ریش و سبیل ) سعی کنید کمترین اختلاف بین شما و عکس های مندرج در آخرین مدارک و گذرنامه شما وجود داشته باشد
قبل از مصاحبه از تکمیل و آماده بودن تمام مدارک خود اطمینان حاصل نمایید و آنها را بصورت کاملا منظم پوشه بندی و مرتب کنید.
آژانس مسافرتی تعطیلات رویایی ارائه دهنده انواع خدمات و راهنمای شما در مراحل اخذ ویزا می باشد .
جهت مطالعه مقاله دلایل رد شدن ویزای شینگن اینجا کلیک کنید.
جهت مطالعه مقاله نحوه پدید آمدن حوزه شینگن و انواع ویزا های شینگن اینجا کلیک کنید.