جاذبه های گردشگری کنیا

اگر به دنبال تجربه‌ای فراموش‌نشدنی از آفریقا هستید، کنیا بهترین مقصد سفر برای شماست. این کشور مملو از مناظر و فرهنگ‌های متنوع، همراه با تجربه‌های فراموش‌نشدنی از حیات وحشت می‌باشد. در ادامه به معرفی برخی مکانهای دیدنی کنیا می پردازیم.

۱)پارک ملی آمبوسلی:
پارک ملی آمبوسلی از جمله پارک‌های برگزیده کنیا می‌باشد. جاذبه اصلی آن چشم انداز صد‌ها فیل بزرگ است که منظره بی‌نظیری را پدید می‌آورد. علاوه بر دیدن فیل‌های عظیم می‌توانید به مشاهده گورخر‌ها نیز بپردازید حتی اگر شانس با شما همراه باشد می‌توانید شیرها، یوزپلنگ‌ها و کفتارهای آفریقایی را نیز ببینید. این پارک همچنین میزبان بیش از ۳۷۰ گونه پرنده است که می‌توانید از تماشای آنها لذت ببرید. همچنین پارک آمبوسلی دارای منظره کم‌نظیر کوه کلیمانجارو می‌باشد که کمتر گردشگری پیدا‌ می‌شود که نخواهد از منظره آن برای عکاسی استفاده کند.

۲)دریاچه نایواشا:
این دریاچه در ارتفاع ۱۸۹۰ متری از سطح دریا در یک سرزمین آبرفتی واقع شده است.آب این دریاچه از رود های گیل گیل و انجرملوا تامین می‌شود. درست آن سوی سواحل آن، باتلاق‌های پاپیروس، دشتهای اقاقیا و جاذبه‌های طبیعی دیگری وجود دارد. همچنین همیشه داخل آن می‌توانید پرنده‌هایی از جمله فلامینگوها را تماشا کنید. دریاچه نایواشا به عنوان تفریح آخر هفته برای ساکنان نایروبی(پایتخت کنیا) محسوب می‌شود.

۳)پارک ملی هلز گیت:
پارک ملی هلز گیت پارکی خشک، غبارآلود اما دارای آرامشی سرشار است. این پارک با مساحتی حدود ۶۸/۲۵ کیلومتر مربع در حوالی دریاچه نایواشا در حدود ۹۰ کیلومتری نایروبی واقع شده است. در این پارک امکان جستجو میان حیوانات هم با دوچرخه و هم به صورت پیاده امکان پذیر است. پارک هلز گیت زیستگاه اصلی لامارک‌ها(کرکس ریش‌دار) است. اما جاذبه اصلی این پارک که باعث نام گرفتن آن به دره‌های جهنمی است سخره‌های به شکل دیوار و قرمز رنگ آن است که در امتداد این پارک وجود دارند و دارای دوسازه سنگ‌های آتشفشانی هست که به فرج فیشر و برج مرکزی معروف هستند.
شما در این پارک می‌توانید از گونه‌های متنوع جانوری از جمله شیر، پلنگ، کفتار، یوزپلنگ و… دیدن کنید و یک روز خاطره‌انگیز را بسازید.

۴) پارک ماسایی
ماسایی مارا یکی از شناخته شده‌ترین مکان‌ها در کل آفریقا است و به افتخار گروه مردم ماسایی به این نام مشهور شده است. پارک ماسایی به دلیل حیات وحش استثنایی‌اش شهرت دارد. این پارک با وجود اینکه فقط یک صدم درصد از کل خشکی آفریقا را شامل می‌شود اما بیش از ۴۰ درصد از پستانداران بزرگ آفریقا را می‌توان در اینجا یافت.
در سراسر دشت‌های مارا بازدیدگنندگان می‌توانند شاهد شیر‌ها، فیل‌ها و انواع بی‌نهایت گونه‌های دیگر در زیستگاه‌های خود باشند.

۵) قبیله ماسایی:
کنیا بیش از ۵۰ قبیله وز مردم بومی را به رسمیت می‌شناسد. ماسایی ها یکی از قدیمی‌ترین و شناخته شده‌ترین قبایل آفریقا هستند که جمعیتی حدود یک میلیون نفر دارند و در میان دشتهای بخشنده تانزانیا و کنیا زندگی می‌کنند. قوم قبیله ماسایی از معدود اقوامی هستند که بیشتر سنت‌ها، سبک زنوگی و مذهب خود را حفظ کرده‌اند. ماسایی ها به دلیل فرهنگ و شرایط زندگیشان به زمین های زیادی برای زندگی و کشت و کار احتیاج دارند. برخلاف بسیاری از قبایل دیگر در کنیا، ماسایی‌ها نیمه عشایری و شغل آنها دامپروری و کشاورزی است.

دره ریفت:
ریفت دره‌ای است که در ابتدا توسط جان والتر گریگوری کاوشگر بریتانیایی نامگذاری شده است. این دره حدود ۶۰۰۰ کیلومتر در سرتاسر خاورمیانه گسترده شده است و بهترین مکان برای آغاز بازدید از آن کنیا می‌باشد. نمای حیرت‌انگیز این دره هنگامی‌ که از نایروبی(پایتخت کنیا) به آن نزدیک می‌شوید باور نکردنی است. زیرا با شما نشان‌ می‌دهد که شکاف دره چقدر گسترده است و به طور غیر منتظره‌ای از زیر پای شما ناپدید می‌شود. بازدید از این دره یکی از جذابیت های سفر به کنیا است.
برخی از مکانهای معروف و زیبای کنیا را معرفی کردیم و امیدواریم در حین سفر خود از آنها بازدید کنید و لذت ببرید.
تعطیلات رویایی برگزار کننده تورهای رویایی به این کشور زیبا در نوروز ۱۴۰۰ می‌باشد جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد شرایط تور و رزرو آن با ما تماس بگیرید.
تلفن: ۲۲۲۴۳۰۴۰
جهت مشاهده ادامه مکانهای گردشگری در کنیا اینجا کلیک کنید.
جهت مطالعه تاریخ جذاب کشور کنیا اینجا کلیک کنید.
جهت اطلاع از زمان تور کنیا در نوروز ۱۴۰۰ اینجا کلیک کنید.