ترکیه کشور تمدن بزرگ

جاذبه های گردشگری ترکیه:
ترکیه یکی از ثروتمندترین کشور های جهان از نظر فرهنگی، تاریخی و جغرافیایی است که باعث شده این کشور در رده ششم بین بهترین مقاصدگردشگری جهان قرار بگیرد.
ایاصوفیه:


ایاصوفیه کلیسای مسیحیت شرق بود که در دوره امپراتوری بیزانس در سال ۵۳۲ میلادی بنا به دستور امپراتور کنستانتین اول ساخته شد. و بعد در قرن ۶ میلادی توسط جاستنیانوس مورد بازسازی و مرمت قرار گرفت.
دو معمار به نام های(ایسیدوروس)و(آنتییوس)ماموریت یافتند که با ده هزار کارگر تحت نظر صد استاد باشی به مدت ۵ سال این کلیسا را بازسازی کنند.این کلیسا به تاریخ ۲۷ آرالیک ۵۳۷ افتتاح شد.
برج دختر:


این برج در نقطه ای از دریا جایی که دو قاره آسیا و اروپا به یکدیگر منتهی می‌شوند قرار دارد.
برج دختر بیش از ۲۵۰۰ سال قدمت دارد که در زمان های مختلف در کار های متفاوتی به کار گرفته شده است و داستانهای بسیاری دارد که سالهاست بین مردم رواج دارد.
در این جزیره برای اولین بار در زمان یونانی ها یک مقبره ساخته شد. در زمان امپراتوری بیزانس یک بنای دیگر نیز ساخته شد و به عنوان ایستگاه کنترل گمرک دریایی استفاده شد. در زمان عثمانی ها این قلعه به عنوان دکل نگهبانی استانبول به کار رفت. بعد ها به عنوان تبعیدگاه و یا جزیره قرنطینه از آن استفاده شد. اما از صد ها سال پیش این برج بر اساس یکی از وظایف اصلی‌اش به عنوان فانوس دریایی به کار گرفته شد. اما پس از ۲۵۰۰ سال یکی از شرکت های بزرگ سرمایه گذاری در ترکیه این قلعه را به شکل امروزی درآورد و برای اولین بار مردم توانستند از این جزیره و برج دیدن کنند.
کاخ چراغان استانبول:


زیبا ترین قسمت های تنگه خلیج برای ساختن کاخ و قصر سلاطین اختصاص یافته بود. یکی از این کاخ ها، کاخ چراغان است که در سال ۱۹۱۰ سوخته است!
این کاخ در سال ۱۸۷۱ به جای قصر چوبی قدیمی به دستور سلطان عبد العزیز و توسط معمار سرکیس بالیان ساخته شد. این قصر باشکوه طی ۴ سال و با هزینه ای بیش از ۴ میلیون ساخته شده است.
ستون های این کاخ زیبا که شامل حجاری های بسیار زیبایی است به خوبی با فرش های گرانبهای آن هم خوانی دارد.
کاخ چراغان هم مانند سایر قصر های تنگه، میزبان جلسات بسیاری شده است.
جهت اطلاع از تور های آژانس اینجا کلیک کنید

#تعطیلاترویایی #ترکیه #استانبول #ایاصوفیه #برجدختر #کاخچراغان #بلیط #تور #قطار #اتوبوس #هواپیما