“با کنار دستی که جای زیادی را اشغال کرده است چگونه باید رفتار کنیم؟”
باید:
الف)باید مراقب جای خود باشید. میتوانید دست خود را روی دسته صندلی بگذارید تا او متوجه شود نباید فضای صندلی شما را اشغال کند.
ب)باید به سایز و اندازه مسافران حساس باشید. میتوانید درصورت نیاز درخواست جای دیگری را بکنید.
نباید:
الف)نباید او را هل دهید یا با خشونت با او رفتار کنید. باید با آرامش و احترام از او بخواهید که جا و اندازه خود را بداند.
ب)نباید مدام حرص بخورید؛ قوانین و آداب هواپیما میگوید، مسافرانی که در صندلی وسط نشستهاند، حق استفاده از دسته های چپ و راست را دارند.
“با هزینه گزاف هتل چگونه برخورد کنیم؟”
باید:
الف) به هشدار ها توجه داشته باشید. زیرا احتمالا هتل به شما اطلاع میدهد که در صورت استفاده از بعضی امکانات مبالغ زیادی باید پرداخت شود. پس مراقب اینگونه هزینه ها باشید.
ب) اگر مشتری دائمی یک هتل هستید باید مدیر هتل را در جریان بگذارید تا بداند که در طی سال شما چند بار در هتل آنها اقامت دارید.
نباید:
الف) مسئولیت قرارداد ها را بپذیرید. این کاغذ نوشت ها را مسئولان هتل باید به صورت شفاهی به مشتری ها گوشزد کنند.
ب) نباید از دفاع کردن از خود هراس داشته باشید. اگر صندوق دار نتوانست به شما کمکی بکند، مسئول مهمانان یا مدیر هتل را درجریان بگذارید تا راجع به هزینه ها برای شما توضیح دهند.
“در هنگام سفر با مسمومیت غذایی چه باید بکنیم؟”
باید:
الف) باید به داروخانه های محلی بروید و دارو مناسب تهیه کنید تا جلوی تهوع شما را بگیرد و اگر حالت تهوع شدید، سرگیجه و خشکی دهان داشتید، باید به درمانگاه مراجعه کنید.
نباید:
الف) نباید از ادامه سفر خود منصرف شوید؛مسمومیت غذایی در طی ۲ تا ۴ روز بهبود مییابد پس سفر خود را برای این مسئله ساده خراب یا متوقف نکنید.
“وقتی ناخواسته به اتاق خسارت وارد میکنید، چه باید بکنید؟
باید:
الف) باید هزینه خسارت ها را برآورد کنید. زیرا خود فرد با هزینه کمتری میتواند خسارت را جبران کند.
ب) باید مدیر هتل را در جریان بگذارید؛ زیرا در هر صورت آنها متوجه این موضوع میشوند و این کار مانع تهمت یا پرداخت هزینه بیشتر میشود.
نباید:
الف) نباید به گونه ای رفتار کنید که گویا خسارت کوچک است.
ب)نباید قبل ازجبران خسارت هتل را ترک کنید. اگر خسارت زیاد باشد، خودتان مسئولیت تعمیر آن را به عهده بگیرید.
“چگونه بدون اینکه مردم محلی ناراحت شوند از آنها عکاسی کنیم؟
باید:
الف) باید از آنها برای اینکار اجازه بگیرید. اگر نمیتوانید به زبان آنها صحبت کنید فقط دوربین خود را نشان آنها بدهید و از رضایت آنها اطمینان داشته باشید.
ب)باید با یکی از اعضای خانواده یا همراهان فردی که میخواهید از او عکس بگیرید حرف بزنید یا به او لبخند بزنید تا بداند از عکاسی از او منظور بدی ندارید.
نباید:
الف) اگر سوژه عکاسی مخالفت کرد نباید از او عکس بگیرید و به دنبال سوژه دیگری بگردید.
ب) نباید به صورت مخفیانه از او عکس بگیرید زیرا این کار مبادی آداب و اخلاقی نیست.
“چگونه با گارسون حواس پرت باید رفتار کرد؟”
الف) باید گارسون دیگری را صدا کنید تا سفارشات شما را به عهده بگیرد.
ب)باید مدیر رستوران را از بیدقتی و حواس پرتی گارسون در جریان بگذارید.
نباید:
الف) نباید با حرکات دست یا انگشت گارسون را تحدید کنید یا با این کار توجه دیگران را جلب کنید.
“چطور باید چانه بزنید؟”
باید:
الف)بایدچیزی را که می خواهید بخرید تعیین کنید و از یکی از شهروندان شهر مقصد و محلی ها بخواهید آن را با قیمت مناسب برای شما خریداری کند. باید بدانید صبر و خوش رفتاری در این زمینه بسیار مهم است.
نباید:
ب) نباید از تخفیف گرفتن هراس داشته باشید. نباید در همان فروشگاه اول کالا خود را بخرید. به جاهای دیگر نیز بروید شاید بتوانید جنس و مدل بهتر با قیمت مناسب تر تهیه کنید.
#تعطیلاترویایی #آدابسفر #بلیط # تور #سفر #مسافرت #گارسون #هواپیما #قطار #اتوبوس #هتل #هزینه #قیمت #گردشگری #گردش