گردش در مروارید آفریقا اوگاندا

اوگاندا کشوری واقع در شرق آفریقا و دارای طبیعتی بکر و بی‌نظیر است. گفته می‌شود سر وینستون چرچیل به حدی این کشور دوست داشته است که آن را مروارید آفریقا می‌نامید. اگر از شیفتگان طبیعت هستید و همچنین آیین و مراسم محلی عجیب و هیجان انگیز و البته کمی خرافی شما را به وجد می‌آورد اوگاندا را به عنوان مقصد بعدی سفر خود انتخاب کنید زیرا سفر به این سرزمین بکر خالی از لطف نخواهد بود. در ادامه به بررسی برخی از جاذبه‌های گردشگری این کشور جذاب می‌پردازیم.

دریاچه بنیونی(Bonyoni ):
دریاچه Bonyoni بدون شک بهترین دریاچه اوگاندا است. مکانی جادویی، به ویژه با غبار آبی صبحگاهی که از میان آبهای شفاف بالا می‌رود. ساحل انحرافی آن ۲۹ جزیره را احاطه کرده است که با تپه‌های شیب‌دار تراس دار، یادآور مناطقی از نپال است. اگر قصد سفر به این کشور زیبا را دارید حتما سری به این دریاچه بزنید و با اقامت در اقامتگاه‌های اطراف این دریاچه از مناظر سرسبز و بکر این منطقه استفاده کنید.

سرچشمه رود نیل(شهر جینجا):
آیا تا به حال به سرچشمه رود نیل فکر کرده‌اید؟ سرچشمه‌ای قدرتمند که حجم زیادی از آب نیل را تامین و به سمت دریای مدیترانه هدایت می‌کند.
نیل بزرگترین رود جهان است که مسافتی حدود ۶۷۰۰ کیلومتر را می‌پیماید و از دریاچه‌ ویکتوریا در جینجا و با عبور از کشور های سودان، سودان جنوبی و مصر به آبهای دریای مدیترانه می‌ پیوندد. رود نیل از به هم پیوستن نیل سفید و نیل آبی تشکیل می‌شود اما بیشتر حجم آب را نیل سفید تامین می‌کند که سرچشمه آن دریاچه ویکتوریا می‌باشد. این دریاچه‌بزرگ کشور های‌ تانزانیا، اوگاندا، کنیا و… را در کنار خود جای داده است.
آبی که از دریاچه‌ی ویکتوریا حرکت خود را آغاز می‌کند حدود سه ماه بعد به دریای مدیترانه می‌ریزد و به سفر دور و دراز خود پایان می‌دهد.
جالب است بدانید که آب نیل تماما از از چشمه‌ها تامین می‌شود و برف کوه ها هیچ نقشی در تامین این آب ندارند.
در این منطقه می‌توانید از تفریحاتی مانند رفتینک، قایق سواری، دوچرخه سواری و اسب سواری لذت ببرید.

آبشار سی پی( Sipi fall):
آبشار سی پی در منطقه سی پی و در شهر امباله قرار دارد. این آبشار شامل سه ریزشگاه است که بلندترین آن حدود ۱۰۰ متر و کوتاه‌ترین آن حدود ۲۰ متر ارتفاع دارد. در اطراف این آبشار طبیعت بکر و زیبایی پدید آمده است که می‌توان از جمله آنها به رویش فراوان درخت‌های موز اشاره کرد.
هوای اطراف آبشار در اغلب طول سال بر خلاف بقیه نقاط اوگاندا سرد است و در بیشتر مواقع در پایین آبشار به دلیل ارتفاع زیاد سقوط آب و متلاشی شدن قطره‌ها، رنگین‌کمان تشکیل می‌شود که صحنه‌ای دل‌انگیز را پدید می‌آورد.
پشت این آبشار غار بزرگی قرار دارد که به گفته برخی از ساکنین آن منطقه محل عبادت و قربانی بوده است و از آن عجیب‌تر اینکه به عقیده برخی از بومیان حدود هزاران سال پیش در آن غار، انسان‌ها را نیز در مراسمشان قربانی می‌کردند. پس بازدید از این غار خالی از لطف نخواهد بود.
تعطیلات رویایی برگذار کننده تور های نوروزی رویایی به این کشور زیبا می‌باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر و رزرو تور ها با ما در تماس باشید.
تلفن: ۲۲۲۴۳۰۴۰