کسب و کار در کانادا

کشور کانادا به علت هم‌جواری با سه اقیانوس منابع دریایی وسیعی دارد و همچنین به دلیل داشتن جنگل‌های فراوان در منطقه قطبی تندرا دارای منابع وسیعی از چوب می‌باشد. درنتیجه بیشترین گردش اقتصادی این کشور بر روی تجارت منابع طبیعی صورت می‌گیرد. کانادا چهارمین کشوری است که منابع طبیعی ارزشمندی را در خود جای داده است.
در کشور کانادا دو زبان انگلیسی و فرانسوی رایج است. اگر به دنبال یک شغل خوب با درآمد بالا هستید در کمترین حالت تسلط شما به زبان انگلیسی واجب و دارای اهمیت بسیاری است. البته این را هم باید در نظر داشته باشیم که شرکت های بسیاری در کانادا مجبور به کسب و کار و تجارت به دو زبان انگلیسی و فرانسوی هستند. پس فراگیری زبان فرانسوی در کنار زبان انگلیسی می‌تواند مسیر هموار‌تری را برای شما در پیدا کردن یک شغل مناسب ایجاد کند.
از مشاغل مورد نیاز کشور کانادا می‌توان به پرستاری، مهندسی نرم‌افزار، مدیریت فروش، استاد دانشگاه، حسابداری، مدیر پروژه مهندسی، مهندس هوا فضا، تکنسین برق، خلبان هواپیما، پزشک بینایی سنجی، داروسازی، روانشناسی، دندانپزشکی، متخصص بیهوشی و… اشاره کرد. در ادامه به بررسی چندتا از این مشاغل می‌پردازیم.
پرستاری: پرستاری در کانادا از جمله مشاغل پر تقاضا به حساب می‌آید. نیاز به این افراد هم روزانه در حال افزایش است. در میان تمام استانهای کانادا، بریتیش کلمبیا بهترین استان کانادا برای پرستاران به حساب می‌آید؛ البته علاوه بر آن استانهای ساسکاچوان، آلبرتا و اونتاریو نیز از بهترین استانهای کانادا برای پرستاری محسوب می‌شوند.
مهندسی نرم‌افزار: کشور کانادا فرصت‌های شغلی فراوان و بازار کار‌های متعددی برای مهندسان نرم افزار دارد. مهندسی کامپیوتر جزء مشاغل مورد نیاز کشور کانادا محسوب می‌شود و این کشور دچار کمبود نیرو در این زمینه شده است. زمینه‌های شغلی در رشته مهندسی کامپیوتر در کانادا شرایط بسیار مطلوبی دارد و جزء مشاغل پر درآمد محسوب می‌شود.
استاد دانشگاه: استاد‌های دانشگاه در کشور کانادا از بازار کار خوبی برخوردار هستند و این شغل از درآمد نسبتا بالایی برخوردار است. از استانهایی که این شغل در آنها بازار کار خوبی دارد می‌توان به آلبرتا، منیتوبا، کبک، ساسکاجوان و بریتیش کلمبیا اشاره کرد.
مدیران فروش: مدیران فروش مسئولیت بسیار سنگینی را به دوش می‌کشند زیرا آنها مسئول توسعه و پیشرفت شرکت یا بیزینس خود هستند. از جمله مسئولیت‌های یک مدیر فروش می‌توان به ایجاد هدف و هدف گذاری، توسعه فروش، ارائه خدمات و توزیع محصولات و… می‌باشد. در کنار مسئولیت سنگینی که این شغل ایجاد می‌کند اما بازار کار خوبی در انتظار مدیران فروش هست و به همین دلیل مهاجرت مدیران فروش به کانادا بسیار رایج است. شرکت‌های بازرگانی و تجاری بهترین‌ سازمانهایی هستند که مدیران فروش می‌توانند در آنها مشغول به کار شوند و از جمله استان هایی که کسب و کار این شغل در آنها بسیار رونق دارد می‌توان به کبک، منیتوبا، لابرادور و… اشاره کرد.
روانپزشکی: کار‌هایی که در حیطه روانپزشکی انجام می‌شود دارای بازار کار پر رونقی هستند. روانپزشکان می‌توانند با کار تمام وقت در بیمارستانها و کلینیک ها و یا کار در مطب شخصی خود درآمد کسب کنند.
دندانپزشک: در کانادا دندانپزشکان از طریق کار در مطب شخصی و یا در کلینیک ها کسب درآمد می‌کنند. البته کار در مطب شخصی درآمد بیشتری را برای آنها رقم میزند. در شهرهای بزرگ ایجاد شغل برای یک دندانپزشک کمی رقابتی می‌باشد البته با کسب تخصص و ایجاد شغل در شهر های کوچک‌تر می‌توانند درآمد چشمگیری را کسب کنند.
داروسازی: شغل‌های مرتبط با داروسازی از شغل های بسیار با اهمیت در کشور کانادا می‌باشد. در کانادا سن غالب مردم رو به پیری و کهن‌سالی می‌باشد و در نتیجه نیاز به دارو افزایش می‌یابد. در نتیجه می‌توانید توسط شغل دارو سازی و شغل‌های مرتبط با آن درآمد خوبی را در این کشور کسب کنید.
مهندسی هوافضا: امروزه هواپیمایی در کانادا با مشکل قدیمی شدن هواپیما‌ها در صنعت هوایی روبه‌رو می‌باشد. این هواپیما‌ها باید با قوانین زیست محیطی و امنیتی کانادا منطبق شوند؛ به همین دلیل کانادا با کمبود مهندس‌های هوا‌فضا مواجه است. در نتیجه در آینده این رشته می‌تواند بازار کار خوبی را در این کشور رقم بزند.
تکنسین برق: یکی از زیر‌شاخه‌های محبوب و پرطرفدار مهندسی در کانادا مهندسی برق است. این رشته علاوه بر داشتن طرفداران زیاد، بازار کار وسیعی هم برای آن درنظر گرفته شده است. حقوق مهندسان برق در کانادا بسیار بالا است و اگر قصد مهاجرت به این کشور از طریق کار را دارید می‌توانید روی این دشته حساب کنید.
آژانس تعطیلات رویایی ارائه دهنده خدمات جهت اخذ اقامت کشور کانادا می‌باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید.
تلفن:۲۲۲۴۳۰۴۰
جهت مطالعه راه های درآمد در کشور سوئد اینجا کلیک کنید.
جهت مطالعه بازار کار در کشور نروژ اینجا کلیک کنید.
جهت مطالعه تاریخ جذاب کشور کانادا اینجا کلیک کنید. در این مطلب چگونگی پیدایش کشور کانادا را شرح داده ایم.