مکانهای دیدنی بالی، بهشت زمین

فرهنگ بالی تا حد زیادی از فرهنگ چین و هند تاثیر گرفته ‌است که در طی قرن‌ها، رنگ و بویی متفاوت را به این سرزمین داده است. بالی جایی است که معبد‌های سر بر افراشته از دل دریا و نیلوفر‌های آبی کنار آنها، روح انسان را به پرواز در می‌آورد. جزیره بالی، سرزمینی است که شاید هیچ جایی بهتر از آن برای فرار از دنیای پیشرفته وجود نداشته باشد. در ادامه به معرفی برخی از مکانهای جذاب بالی می‌پردازیم.

معبد تیرتا امپول(Tirta Empul Temple):
معبد آب مقدس تیرتا امپول در روستای ماندکایا نزدیک شهر Tampaksiring واقع شده است. این معبد درست در زیر کاخ ریاست جمهوری تامپاکسیرینگ ساخته شده است.
بیش از هزاران سال است که پرستشگران هندو ی بالی به معبد تیرتا امپول برای اجرای مراسم مقدس کشیده می‌شوند. به عقیده‌ی هندو‌های بالی آب این معبد از چشمه‌های مقدس که توسط خدای ایندرا ایجاد شده است تامین می‌شود و دارای خواص درمانی می‌باشد. این سنت هنوز بدون تغییر در این سرزمین و در این معبد ادامه دارد و امروزه به غیر از هندو‌ها، جهانگردان از سراسر جهان نیز به این مکان می‌آیند تا از زیبایی آن متعجب و متحیر شوند. معبد تیرتا امپول همراه با یکی از کاخ‌های ریاست جمهوری می‌تواند جذاب‌ترین منظره‌هایی را که تا به حال دیده‌اید به نمایش بگذارد.

موزه دن انتونیو بلنکو( Don Antonio Blanco Museum):
بلنکو بدون شک از مشهور‌ترین و موفق‌ترین هنرمندان ساکن بالی بوده است و این موزه که در خانه او تشکیل شده‌ است، آثار او را در بر دارد.
آنتونیو بلانکو در ۱۵ سپتامبر ۱۹۱۱ در مانیل، پایتخت فیلیپین، متولد شد. پدر و مادر او هردو اسپانیایی بودند. پدرش در جنگ اسپانیا و آمریکا در مانیل اقامت گزید و در آنجابه عنوان پزشک به شهرت رسید. بلانکو در مدرسه مرکزی آمریکا در مانیل تحصیل کرد. در دوران دبیرستان عاشق کلاس‌های هنر، ادبیات و زبان بود اما در مباحث علمی‌هم تبهر داشت. تعجبی ندارد که او به شش زبان اسپانیایی، فرانسوی، انگلیسی، تاگالوگ، اندونزیایی و کمی بالیایی صحبت می‌کرد. او پس از گذراندن دوره دبیرستان در مانیل در آکادمی ملی هنر در نیویورک زیر نظر سیدنی دیکینسون تحصیل کرد. بلنکو طی این سالها به یک نقاش عالی تبدیل شد. بلانکو تا زمان مرگ( سال ۱۹۹۹) در خانه جادویی خود در بالای تپه زندگی و کار می‌کرد و با تب و تاب پرتره‌های خیالی خود را از زنان زیبا خلق می‌کرد. آنتونیو بلانکو در محاصره باغ‌های سبز،مزارع برنج و درخت‌های زیبا که بالای خانه‌اش ایستاده بود اقدام به خلق واقعیتی جدید برای خود کرد. طغیان هنری وی از این دنیای منزوی مورد توجه علاقه مندان به هنر و گردآورندگان مشتاق قرار گرفت. در طی چند سال بلانکو مشهور‌ترین هنرمند خارجی شد که بالی را به خانه‌ی خود تبدیل کرد. او در اندونزی و خارج از کشور شناخته شد و جوایز بیشماری در جشنواره‌های بین‌المللی دریافت کرد.

معبد تانالات(Tanah Lat Temple)
تصویر یک معبد در بالی را که در بالای صخره قرار گرفته و رو به اقیانوس است تصور کنید. با امواج توفنده در زیر و رنگهای چشمگیر آسمان غروب به عنوان پس زمینه، که توسط خورشید کم کم ناپدید می‌شود.
این معبد حدود ۳۰۰ متری ساحل واقع شده است. اعتقاد بر این بود که تاریخ معبد تانالات به قرن شانزدهم میلادی و توسط دانگ هیانگ نیرارتا ، شخصیت مذهبی مورد احترام در بالی، بر می‌گردد.
دانگ هیانگ نیرارتا هنگام سفر در امتداد ساحل جنوبی بالی، جزیره سنگی کوچکی را دید و تصمیم گرفت شب را در آنجا سپری کند. این سنگ به Gili Beo معروف بود که به معنای صخره‌ای به شکل پرنده است. او در شب اقامت خود در این جزیره بزرگ احساس کرد که آنجا یک مکان مقدس برای ساخت معبد است. در افسانه‌های بالی، دانگ هیانگ نیرارتا به عنوان مردی با قدرت زیاد و بسیار عظیم‌الجثه شناخته می‌شود بنابر این او این سنگ را به دریا منتقل کرد و نام آن را تانالات گذاشت. همه ی اهالی روستای برابان که این اتفاق در آن افتاد، حیرت زده شدند و به او پیوستند. معبد تانالات برای پرستش باتاراسگارا یا خدای دریا ساخته شد. همچنین او برای محافظت از معبد مار زهرآگینی را ایجاد کرد. اعتقاد بر این است که مار دریا در پایه این جزیره سنگی زندگی می‌کند تا معبد را از شر متجاوزان بد محافظت کند.
امروزه بسیاری از گردشگران از سراسر جهان برای دیدن این معبد زیبا به بالی سفر می‌کنند.
بالی مکانهای گردشگری بسیار زیادی دارد و هر ساله گردشگران زیادی را به خود جلب می‌کند.جهت مطالعه ادامه مطلب اینجا کلیک کنید.
آژانس مسافرتی تعطیلات رویایی برگزار کننده تور‌های جذاب در نوروز 1400 به این جزیره زیبا می‌باشد جهت اطلاع ازشرایط تور و رزرو آن باما تماس بگیرید.
تلفن: ۲۲۲۴۳۰۴۰
قطعا یک تاریخ غنی و زیبا می تواند به به وجود آمدن این همه مکانهای تاریخی و گردشگری کمک شایانی بکند. جهت مطالعه تاریخ جزیره بالی اینجا کلیک کنید.
همچنین در بالی غذا های بسیار خوش طعم و متناسب با ذائقه ما ایرانی ها به وفور یافت می شود جهت مطالعه غذا های بالی اینجا کلیک کنید.
جهت اطلاع از ویژگی های تور بالی اینجا کلیک کنید.
نوروز 1400 با ما همراه باشید.
#تعطیلات رویایی #آژانس تعطیلات رویایی #بالی #سفر #مسافرت #سفر رفتن #اندونزی #جزیره بالی #تور #قطار #هواپیما #اتوبوس #بلیط #هتل #معبد #برنج #نقاشی #مقدس #نقاش #معبد تانالات #تاریخ #موزه دن آنتونیو بلنکو #جزیره سنگی # خدای دریاها #گردشگری #زیبا #غروب #ترکیه #ارمنستان #عمان #اوگاندا #کنیا #تور نوروزی #نورروز 1400 #جذاب #طبیعت #طبیعت بکر