سفری خوشمزه به بالی

فرهنگ بالیایی کاملا پیچیده است و تقریبا در هر جنبه از زندگی، از جمله غذا اشکار است. ما در این مطلب قصد داریم تعدادی از غذا‌های بسیار خوش طعم و میوه‌های معروف آنجا را به شما معرفی کنیم.

۱) اردک کباب یا بخار پز(Bebek betutu)
هر منطقه در اندونزی ممکن است گویش خاص خود را داشته باشد. بالی نیز گویش خاص خود را دارد. بتوتو اصطلاح بالیایی برای استفاده از مرغ کامل است که به آن ادویه‌جات غنی شده و گیاهان معطر ترش را اضافه می‌کنند و سپس بخارپز یا کباب می‌کنند. مناطق مختلف در بالی بتوتو را کمی متفاوت از یکدیگر طبخ می‌کنند. برای مثال در برخی مناطق بتوتو را در برگ موز می‌پیچند، در برخی مناطق دیگر آن را بسیار تند درست می‌کنند و… .

2)خوراک سبزیجات و گوشت لاوار(Lawar)
لوار یک غذای بالیایی است که از مخلوط سبزیجات، نارگیل و گوشت چرخ‌کرده مخلوط با گیاهان غنی و ادویه‌جات معطر می‌باشد. این غذا معمولا در رستوران‌های بالی یافت می‌شود. همچنین علی‌رغم وجود مخلوط سبزیجات غنی در آن لاوار یک غذای گیاهی نیست، زیرا غالبا آن را با گوشت چرخ‌کرده، مخلوط می‌کنند. لوار شامل لوبیا سبز، زرده تخم مرغ، روغن نباتی،برگ‌های آهک کافیر، شیر نارگیل، شکر نخل، نارگیل رنده شده تازه و موسیر سرخ شده است که همگی در روغن نارگیل سرخ و مخلوط شده‌اند.

۳) پودینگ برنج سیاه با شیر نارگیل(Bubur injin)
بوبور انجین یک دسر شیرین بالیایی است که از فرنی برنج چسبناک سیاه همراه با شیر نارگیل و شکر نخل تهیه می‌شود. برنج چسبناک سیاه تا زمانی که نرم شود، جوشانده و شکر و شیر نارگیل به آن اضافه می‌شود. این ماده‌ی غذتیی غالبا به عنوان پودینگ برنج چسبناک سیاه توصیف می‌شود و شباهت زیادی به انبر برنج سیاه که از برنج سیاه نهیه می‌شود، دارد. این غذا اغلب به عنوان دسر یا میان وعده، به عنوان شام یا برای وقت چای دهر زمانی از روز سرو می‌شود. پایه‌ای ترین ماده این دسر خوشمزه برنج سیاه است که با شکر نخل شیرین می‌شود اما ممکن است در برخی مناطق شیر نارگیل، برگ‌های باندان و کمی نمک به آن اضافه کنند. با این حال در بیشتر مناطق اندونزی، بور بور همراه با ماش و نان سرو می‌شود.

۴)جک فروت(Jack fruit)
جک فروت عضو جدید گیاهان وگان است که برای اولین بار در کالیفرنیا با نوعی گوشت خوک سرو شد. جک فروت میوه‌ای کاملا عجیب و غریب و با عطر و طعم غیر معمول است که با اینکه اولین بار در کالیفرنیا سرو شد اما در خارج از آسیا وجود آن عجیب است. درخت جک فروت در مناطق جلگه‌ای گرمسیری به خوبی پرورش می‌یابد و میوه‌ی آن جزء میوه‌های بزرگ محسوب می‌شود.

۵) میوه رامبوتان( Rambutan)
کلمه رامبوتان به معنی مودار است. این پیوه پوشیده از خار‌های نرم است که به آن ظاهری پشمالو می‌بخشد. آنها به صورت توده‌ای(گروهی) بر روی درختان رشد می‌کنند که معمولا در مناطق روستایی بالی پرورش می‌یابند. این میوه به صورت دسته ای فروخته می‌شود. با رسیدن میوه، پوست قرمز شده و قسمت داخلی آن شیرین می‌شود.

۶) پوملو(Pomelo)
این میوه بسیار ساده و راحت در بالی پرورش می‌یابد و به طور گسترده در بازار‌های سنتی و سوپر مارکت‌ها به فروش می‌رسد. این مرکبات دارای پوست بیرونی ضخیم و اسفنجی است. داخل آن شکلی شبیه به نارنگی دارد با این تفاوت که به جای نارنجی دارای رنگ صورتی و سفید می‌باشد. از این میوه عمدتا برای تولید آبمیوه استفاده می‌کنند. جالب است بدانید که افراد محلی پوست پوملو را به عنوان ماده دفع پشه می‌سوزانند.
تعدادی از غذا‌ها و محصولات بالیایی را به شما معرفی کردیم و امیدواریم از خوردن آنها در سفر خود لذت ببرید.جهت مطالعه ادامه مطلب اینجا کلیک کنید.
آژانس مسافرتی تعطیلات رویایی برگزار کننده تور جذاب به بالی می‌باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر و رزرو تور تماس بگیرید.
تلفن:۲۲۲۴۳۰۴۰
جهت مطالعه تاریخچه زیبای جزیره بالی اینجا کلیک کنید.
جهت مطالعه و مشاهده مکانهای دیدنی بالی اینجا کلیک کنید.
نوروز ۱۴۰۰ با ما همراه باشید.
#تعطیلات رویایی #آژانس تعطیلات رویایی #بالی #سفر #مسافرت #سفر رفتن #اندونزی #جزیره بالی #تور #قطار #هواپیما #اتوبوس #بلیط #هتل #معبد #برنج #نقاشی #مقدس #نقاش #معبد تانالات #تاریخ #موزه دن آنتونیو بلنکو #جزیره سنگی # خدای دریاها #گردشگری #زیبا #غروب #ترکیه #ارمنستان #عمان #اوگاندا #کنیا #تور نوروزی #نورروز 1400 #جذاب #طبیعت #طبیعت بکر #غذا #میوه #غذا های بالی #میوه های بالی