جادوگر خیابان وال استریت


جادوگر خیابان وال‌استریت(هتی گرین) یکی از عجیب‌ترین بانوان تاریخ بوده که زندگی بسیار جالبی داشته است. برخلاف لقبی که به او داده‌اند، هتی گرین یک جادوگر نبود بلکه به علت خساست عجیب و افسانه‌ای، به این نام مشهور شده بود. در ادامه این مطلب قصد داریم تا شما را با بخشی از زندگی این زن پرماجرا آشنا کنیم.
هنریتا هاولند رابینسون در سال ۱۸۳۴ در ایالت ماساچوست و در یک خانواده ثروتمند به دنیا آمد. او تنها فرزند خانواده ثروتمند رابینسون بود.
در سال‌های اول زندگی او، پدر هتی به شدت سرگرم شغل خود(تجارت نهنگ) و مادر هتی بسیار بیمار و ناتوان بود. به همین دلیل او بخشی از سال‌های زندگی خود را در کنار پدربزرگ و مادربزرگش زندگی می‌کرد.
پدر بزرگ هتی نیز مانند او به پول و ثروت علاقه فراوانی نشان می‌داد و حساب و کتاب کردن اموالش یکی از وظایف مهم روزانه‌ی او بود. پس از طی چند سال، پدربزرگ به علت کهولت سن بینایی خود را از دست داد و حساب و کتاب اموال او به دست هتی افتاد. به عبارت بهتر هتی از سن ۱۳ سالگی به یک حسابدار برای خانواده خود تبدیل شد.
این دختر جوان اولین سرمایه‌گذاری‌های خودش را از سن ۱۹ سالگی آغاز کرد. وقتی هتی ۲۰ ساله شد، پدرش تعداد زیادی پیراهن گران‌قیمت و مد روز برای او خرید تا دخترش بتواند توجه پسری ثروتمند را به خود جلب کند اما هتی پیراهن‌ها را فروخت و پول آن را سرمایه‌گذاری کرد. این دختر جوان به طرز عجیبی در زمینه کسب درآمد و سرمایه‌گذاری مهارت داشت و به طرز عجیبی در هر کاری که سرمایه‌گذاری می‌کرد، سود کلانی به دست می‌آورد.
هتی گرین مادر خود را در سال ۱۸۶۰ و زمانی که تنها ۲۶ سال سن داشت از دست داد و ثروتی معادل ۸۰۰۰ دلار از او به ارث برد. بعد از مادر و طی ۵ سال بعد پدرش را از دست داد و ثروتی معادل ۵ میلیون دلار از پدر به دختر رسید و هتی بیش از پیش ثروتمند شد. همچنین با مرگ عمه، خاله، مادربزرگ و پدربزرگ خود توانست ثروت زیادی را کسب کند و در زمینه‌های مختلف سرمایه‌گذاری کند.
همسر کتی گرین:
از آنجا که کتی گرین چیزی را جز پول ملاک زندگی کردن قرار نمی‌داد، تصمیم گرفت تا با هنری گرین که یک تاجر نجیب‌زاده و بسیار ثروتمند بود، ازدواج کند. جالب است بدانید که تنها وجه مشترک هتی و هنری گرین در جمع‌آوری پول بود. هتی دو سال بعد از مرگ پدرش با او ازدواج کرد و به لندن نقل مکان کردند.
هتی حتی به همسر خود هم رحم نکرد و تصمیم گرفت که اموال او را نیز تحت تصرف خود درآورد. هتی به عنوان سهامدار اصلی بانکی که همسرش اموالش را در آن سرمایه گذاری کرده بود، از موقعیتش سوء استفاده کرد و در مواقع نیاز از پول‌های خودش به همسرش وام می‌داد. بنابر این پس از مدتی هنری بسیار به بانک بدهکار شد و مجبور شد تمام اموال خود را به بانک بدهد. بعد از این اتفاق هنری به بیماری قلبی دچار شد و سرانجام زمان مرگ او در سال ۱۸۹۰ فرا رسید.
خصوصیات اخلاقی عجیب هتی گرین:
درباره این زن افسانه‌ای و ثروت دوست گفته می‌شود که او هرگز از وسایل گرمایشی داخل خانه‌اش استفاده نمی‌کرد تا هزینه‌های اضافه را از زندگی‌اش حذف کند. هرگز از آب گرم استفاده نمی‌کرد زیرا عقیده داشت گرم کردن آب باعث هدر دادن پول است. هتی فقط یک دست لباس داشت و آن را هم به دلیل آنکه صابون زیادی مصرف نشود، فقط قسمت‌هایی که کثیف و آلوده می‌شد را می‌شست. لباس تنش آنقدر کهنه بود که هر لحظه قسمتی از آن پاره می‌شد. او حتی حاضر نبود یک سنت بابت بیماری خودش که در سالهای آخر عمر خود به آن دچاشده بود خرج کند.
سرانجام این زن عجیب و عاشق ثروت در سال ۱۹۱۶ در سن ۸۱ سالگی جان باخت. دلیل مرگ او هم بسیار جالب و شنیدنی‌تر از کار‌های او است! او هنگام بحث کردن با یک خدمتکار که شیر آب را کمی بیشتر از حد معمول باز گذاشته بود، سکته کرد و درگذشت.
جالب است بدانید که ارزش ثروت او در زمان مرگش ۴ میلیارد دلار تخمین زده شده است.
زندگی نامه جادوگر وال‌استریت را برای شما بازگو کردیم و امیدواریم از مطالعه آن لذت برده باشید.
مطالعه این مطلب دارای جایزه می‌باشد. شما می‌توانید با مطالعه این مطلب در مسابقه بزرگ ما شرکت کنید.
نحوه شرکت در مسابقه: ابتدا این مطلب را با دقت مطالعه کنید، پیج ویزا آنلاین تعطیلات رویایی را فالو و استوری‌های امروز را دنبال کنید. در آخر هفته مسابقه مربوط به آن برگزار می‌شود و شما می‌توانید با شرکت در مسابقه یکی از برنده‌های خوش شانس ما باشید. به یاد داشته باشید که فالو کردن پیج یکی از شرایط شرکت در مسابقه است.
جهت دنبال کردن پیج ما اینجا کلیک کنید.
#آژانس تعطیلات رویایی #تعطیلات رویایی #گردشگری #سفر #مسافرت #ویزا #پاسپورت #شنگن #اروپا #تور اروپا #وام گردشگری #کیش #آفر #تور #هواپیما #قطار #اتوبوس #بلیط #تور خارجی #طبیعت گردی #باران #زیبا #ویزا آنلاین #ایران #ایرانگردی #روادید #توریسم #اقامت #ویزا تحصیلی #تحصیل #دانشگاه #تحصیلی #زبان #زبان انگلیسی #راهنمایی #اقدام #ویزا کاری #ویزا تجاری #کسب وکار #سرمایه #شرکت #گردشگری #زیبایی #دیدنی #تور #راهنما #مسافرت #مردم بومی #مراسم #آیین #سفر رفتن #طبیعت #غذا #فرهنگ #زیست بوم #گردش #سوغاتی #صنایع دستی #سنگ قیمتی #غذا #غذا ی محلی #خوشمزه #آسیا #تور اسیا #امنیت #مهاجرت #خوشمزه #بی‌نظیر #اقتصاد #مردم #موقعیت #نروژ #اقدام #اقامت #کار #خانواده #سوئد #تاریخ #تاریخ سوئد #وایکینگ ها #کار #ویزای کاری #کار در سوئد #تحصیل در سوئد #دانشگاه سوئد #دانشگاه‌های سوئد #دانشگاه لوند #دانشگاه گوتنبرگ #دانشگاه KTH #دانشگاه اوپسالا #کانادا #آلمان #دانمارک #سوئد #بهترین کشور ها برای تحصیل #ارزانترین کشور ها برای تحصیل #مهاجرت #اقامت تحصیلی #کانادا #تحصیل در کانادا #دانشجو #شهر هایدانشجویی #ارزان ترین شهر های کانادا برای تحصیل #سوئد #اقامت در سوئد #تحصیل در سوئد #مهاجرت به سوئد #دانشگاه #ارزان #المان #دانشگاه #ویزا #ارزان ترین شهر ها #دبی #مراکز خرید دبی #ویزا توریستی دبی #سفر به دبی #پارک ابی #پارک ابی اتلانتیس #سرسره #کوسه #هیجان #شهربازی #فستیوال #دبی #اسب دوانی #فستیوال غذا #فستیوال روز ملی #نمایشگاه جیتکس #عجیب #واقعی #عجیب اما واقعی #جمعیت #برج #برج العرب #جزیره پالم جمیرا #سفر #باغ گیاه شناسی تاشکند #ازبکستان #گردش #باغ #گل #گیاه #گل و گیاه #مسابقه #جادوگر خیابان وال استریت #جادوگر #پول #خسیس #ثروت