شرایط سفر به ارمنستان در دوران کرونا

شرایط سفر به ارمنستان در دوران کرونا
بر اساس اعلام دولت «جمهوری ارمنستان»، از تاریخ ۱۲ ژانویه ۲۰۲۱ (۲۳ دی ۱۳۹۹) شرایط سفر به ارمنستان در دوران کرونا تغییر کرده و کلیه محدودیت‌های ورود به خاک این کشور برای مسافران کشورهای خارجی لغو شده است.

اکنون تمام مسافران، اعم از شهروندان ارمنستانی و اتباع کشورهای خارجی می‌توانند از طریق مرزهای هوایی و زمینی به ارمنستان سفر کنند.

شرایط تست کرونا برای سفر به ارمنستان در دوران کرونا
مسافرانی که قصد سفر به ارمنستان در دوران کرونا را دارند، هنگام ورود به خاک جمهوری ارمنستان از طریق مرزهای هوایی و زمینی، باید گواهی نتیجه منفی آزمایش کرونای خود را ارائه دهند که حداکثر ۷۲ ساعت قبل از سفر انجام شده باشد.

گواهی نتیجه منفی آزمایش کرونا باید به زبان «ارمنی»، «روسی» یا «انگلیسی» باشد. گواهی آزمایش کرونا باید شامل اطلاعاتی نظیر نام، نام خانوادگی، تاریخ تولد و شماره گذرنامه فرد، نتیجه آزمایش و مهر و امضای رئیس مرکز پزشکی که آزمایش در آن انجام شده است، باشد.

معاینه‌ی مسافران در بدو ورود به خاک ارمنستان
به‌منظور تشخیص بیماران مبتلا به ویروس کرونا، کلیه مسافرانی که قصد سفر به ارمنستان در دوران کرونا را دارند، در بدو ورود به خاک این کشور توسط بازرس بهداشت مورد معاینه پزشکی قرار می‌گیرند. این معاینات شامل بررسی بدون تماس درجه حرارت بدن، معاینات عمومی و سوالات اضافی در صورت داشتن علائم معمول ویروس کرونا است.

اگر در معاینات اولیه علائم مربوط به بیماری کرونا تشخیص داده شود، فرد به بیمارستان منتقل می‌شود.

قوانین قرنطینه ارمنستان برای مسافران ورودی
ارمنستان برای مسافرانی که وارد خاک این کشور می‌شوند قرنطینه در نظر نگرفته است اما افرادی که نتیجه منفی آزمایش کرونای خود را در بدو ورود به خاک ارمنستان ارائه ندهند، به بخش نمونه‌برداری تست «پی‌سی‌آر» (PCR) در فرودگاه یا ایستگاه بازرسی مرزی منتقل می‌شوند و تا زمان دریافت نتیجه‌ی آزمایش باید قرنطینه شوند.

پس از انجام نمونه‌گیری، اطلاعات شخصی و قرنطینه‌ی اجباری بر اساس یک شناسه (ID) در سیستم “ARMED” ثبت می‌شود. پس از انجام نمونه‌برداری، باید مدرکی که نشانگر انجام آزمایش و ثبت‌نام برای قرنطینه‌ی مسافران است، نیز ارائه شود.

نتایج تست کرونا ظرف ۴۸ ساعت در سیستم “ARMED” ثبت شده و در اختیار افراد قرار می‌گیرد. در صورت منفی شدن تست کرونا، افراد از گذراندن قرنطینه معاف می‌شوند.

لازم به ذکر است که هزینه‌های آزمایش کرونا در ارمنستان باید توسط خود مسافران پرداخت شود.