جدیدترین شرایط سفر به سریلانکا در کرونا

جدیدترین شرایط سفر به سریلانکا در کرونا
دولت سریلانکا نسبت به سایر کشورهای همسایه خود مانند «مالدیو» شرایط خاصی برای ورود مسافران بین‌المللی در نظر گرفته است. براساس دستور مستقیم وزیر بهداشت سریلانکا « پاویتهرا وانیاراچچی» (Pavithra Wanniarachchi) کلیه مسافران این کشور موظف به رعایت پروتکل‌های زیر در سفر به سریلانکا هستند:

کلیه افراد در بدو ورود به سریلانکا تحت قرنطینه ۱۴ روزه در هتل‌های تعیین‌شده از سوی دولت قرار می‌گیرند.
در صورتی که فرد قصد اقامت طولانی‌مدتی در سریلانکا دارد، ابتدا در محل فرودگاه «کلمبو» پایتخت سریلانکا تحت آزمایش “PCR” قرار گرفته و سپس اگر قصد اقامت ۷ روزه در سریلانکا را داشته باشد، به‌ترتیب در روزهای پنجم و هفتم اقامت با هزینه شخصی تحت آزمایش “PCR” قرار می‌گیرد. افرادی که قصد اقامت ۳۰ روزه در سریلانکا را دارند باید سومین آزمایش خود را در هفته سوم انجام دهند. در واقع برای سفرهای ۷ روزه فرد نیاز به انجام دو مرتبه آزمایش “PCR” داشته و در صورت اقامت طولانی‌مدت‌ باید سه مرتبه آزمایش “PCR” بدهد.
تهیه بیمه مسافرتی سریلانکا اجباری بوده و شامل پوشش هزینه‌های قرنطینه، درمان، آزمایش‌های “PCR” و انتقال مسافر تا محل قرنطینه است.
در صورتی که نتیجه آزمایش اولیه “PCR” منفی باشد، فرد می‌تواند پس از سه‌ روز محل هتل تعیین‌شده دولتی را ترک کند.
مسافران در ابتدای سفر به سریلانکا تنها می‌توانند در یکی از ۵۵ مورد هتل تعیین‌شده از سوی دولت اقامت داشته باشند. این اطلاعات باید در اپلیکیشنی که به آن اشاره کردیم ثبت شده باشد.
حتی افرادی هم که پیش از سفر به سریلانکا، «واکسن کرونا» را دریافت کرده باشند، مشمول قوانین فوق شده و علاوه‌بر مدارک لازم، باید تاییدیه دریافت واکسن را نیز به‌ وب‌سایت رسمی دولت این کشور جهت اخذ ویزای توریستی سریلانکا ارسال کنند.
کلیه افراد بالای ۱۲ سال در بدو ورود به هتل‌های تعیین‌شده از سوی دولت، تحت آزمایش “PCR” قرار گرفته و بسته به نتیجه آزمایش مدت زمان قرنطینه آن‌ها از ۷۲ ساعت تا ۱۴ روز می‌تواند متغیر باشد.
مسافران سریلانکا در مرزهای زمینی، هوایی و دریایی تحت غربالگری حرارتی قرار گرفته و در صورتی که دارای علائم ابتلا به بیماری کرونا باشند سریعا به‌محل قرنطینه دولتی منتقل می‌شوند.
تمامی مسافران حتی کودکان موظف به استفاده از ماسک بهداشتی در کلیه مکان‌های عمومی هستند.
افراد در کلیه مکان‌های عمومی اعم از فرودگاه‌ها و جاذبه‌های توریستی موظف به رعایت حد فاصل اجتماعی هستند. این حد فاصل با علامت‌های قرمز‌رنگ روی زمین مشخص شده‌اند.
در صورت مشاهده هرگونه علائم بیمار در حین سفر به سریلانکا با خط ویژه بهداشت و سلامت این کشور به شماره ۱۹۱۲ تماس بگیرید.

سفر به سریلانکا با هواپیما
لازم به‌ذکر است در حال حاضر کلیه شرکت‌های هواپیمایی از جمله «ترکیش ایرلاینز»، «قطر ایرویز»، «گلف ایر» و … به این سه فرودگاه اصلی سریلانکا پرواز دارند:

فرودگاه بین المللی باندرانیکی(BIA)
فرودگاه کلمبو راتمالانا (RMA)
فرودگاه متالا راجاپاکسا هامبانوتا (MRIA)