محدودیت‌های کرونایی سفر زمینی از دبی به ابوظبی

محدودیت‌های کرونایی سفر زمینی از دبی به ابوظبی
افرادی که قصد سفر زمینی از دبی به ابوظبی را دارند، باید ابتدا نتیجه منفی آزمایش «پی‌سی‌آر کووید-۱۹» (PCR) خود را، که حداکثر ۴۸ ساعت قبل از ورود به ابوظبی صادر شده باشد، یا نتیجه منفی آزمایش «دی‌پی‌آی» (DPI)، که حداکثر ۲۴ساعت قبل از ورود به ابوظبی انجام شده است، را ارائه دهند. روز ورود به ابوظبی به عنوان روز ۱ محاسبه می‌شود.
شرایط ورود مسافران از دبی به ابوظبی
اگر مسافری به‌تازگی به دبی رسیده و قصد دارد مستقیما از دبی به ابوظبی سفر کند، باید ابتدا نتیجه منفی آزمایش «پی‌سی‌آر کووید-۱۹» (PCR) خود را، که حداکثر ۴۸ ساعت قبل از ورود به ابوظبی صادر شده است، ارائه دهد.
علاوه بر نتیجه منفی آزمایش، یک تست «پی‌سی‌آر کووید-۱۹» (PCR) دیگر نیز در مرز ابوظبی انجام خواهد شد.
مسافری که قصد سفر از دبی به ابوظبی را دارد، در بدو ورود به ابوظبی باید به‌مدت ده روز خود را قرنطینه کرده و در روز هشتم اقامت خود نیز باردیگر تست «پی‌سی‌آر کووید-۱۹» (PCR) انجام دهد.
قرنطینه ممکن است در خانه، هتل یا محل اقامت ارائه شده توسط مقامات بهداشتی باشد.
شرایط ورود مسافران از دیگر امارت‌ها به ابوظبی
افرادی که قصد سفر زمینی از دیگر امارت‌ها به ابوظبی را دارند، باید ابتدا نتیجه منفی آزمایش «پی‌سی‌آر کووید-۱۹» (COVID ‑ 19 PCR) خود را، که حداکثر ۴۸ ساعت قبل از ورود به ابوظبی صادر شده باشد، یا نتیجه منفی آزمایش «دی‌پی‌آی» (DPI)، که حداکثر ۲۴ساعت قبل از ورود به ابوظبی انجام شده است، را ارائه دهند.
از نتیجه منفی آزمایش «دی‌پی‌آی» (DPI) تنها یک‌بار می‌توان برای ورود به ابوظبی استفاده کرد.
افرادی که با نتیجه منفی تست«پی‌سی‌آر کووید-۱۹» (PCR) وارد ابوظبی می‌شوند، اگر ۸ روز یا بیشتر در ابوظبی اقامت کنند، باید در روز چهارم و روز هشتم اقامت خود نیز بار دیگر تست«پی‌سی‌آر کووید-۱۹» (PCR) را انجام دهند.
اگر مسافر با نتیجه منفی تست «دی‌پی‌آی» (DPI) وارد ابوظبی شده است و قصد دارد ۷ روز یا بیشتر در ابوظبی بماند، باید یک‌بار در روز سوم و بار دیگر در روز هفتم اقامت خود آزمایش «پی‌سی‌آر کووید-۱۹» (PCR) را انجام دهد.
معافیت‌های قرنطینه و آزمایش در ورود به ابوظبی
داوطلبان آزمایشات واکسن کووید-۱۹ و کسانی که تحت برنامه‌های واکسیناسیون ملی امارات قرار داشته و قصد سفر از دبی به ابوظبی را دارند، از این قوانین مستثنی بوده و مجاز به سفر زمینی به ابوظبی‌اند.

هریک از هفت امارت کشور امارات متحده عربی قوانین ویژه‌ای را برای کنترل شیوع ویروس کووید-۱۹ در نظر گرفته‌اند. همچنین اگر قصد سفر هوایی به امارات متحده عربی را دارید، این کشور قوانین ویژه‌ای را برای هر سه فرودگاه اصلی خود در دبی، ابوظبی و شارجه اعلام کرده است.