آغاز سفر به بالی و اقامت در مناطق سبز

آغاز سفر به بالی و اقامت در مناطق سبز
براساس اعلام دولت «اندونزی»، بازگشایی مرزهای اندونزی و سفر به «بالی» در گروی تکمیل کمپین واکسیناسیون همگانی کارکنان گردشگری است. هم‌اکنون گردشگران تنها اجازه سفر به مناطق سبز بالی را دارند.
در آخرین گزارش‌های رسیده از دولت محلی «بالی»، هم‌اکنون بخش‌هایی از بالی که کارکنان گردشگری آن تحت واکسیناسیون همگانی قرار گرفته‌اند، با نام «منطقه سبز» (Green Zone) به‌صورت آزمایشی به‌روی گردشگران بین‌المللی بازگشایی شده و افراد متقاضی می‌توانند جهت سفر به بالی، یکی از این مناطق سبز را انتخاب کنند.

مناطق سبز در بالی عبارتند از:

«کوتا» (Kuta)
«نوسا دووا» (Nusa Dua)
«اوبود» (Ubud)
«سنور» (Sanur)
«نوسا پنیدا» (Nusa Penida)
این مکان‌ها از اولین مناطق سبز در بالی است که بازگشایی شده و اکنون میزبان مسافران بین‌المللی‌اند.

دولت اندونزی اعلام کرده است، در صورت نقض قوانین توسط گردشگران و توریست‌های بین‌المللی در سفر به بالی و اقامت در مناطق سبز، فرد مشمول جریمه‌های مالی سنگین و حتی زندان خواهد شد.

بیشتر بخوانید: شرایط سفر به بالی در کرونا

زمان دقیق حذف کامل محدودیت‌های سفر به بالی
بنابر اعلام وزیر گردشگری اندونزی، هم‌اکنون گردشگران بین‌المللی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تنها اجازه سفر به بالی و اقامت در مناطق سبز را دارند. با این حال بازگشایی کامل و تسهیل شرایط سفر به بالی در انتهای ماه مارچ (۱۱ فروردین‌ماه ۱۴۰۰) و پس از واکسیناسیون همگانی کارکنان بخش گردشگری امکان‌پذیر خواهد شد.

«دولت اندونزی» در جدیدترین بیانیه خود اعلام کرده است: «سفر به بالی و بازگشایی مرزهای اندونزی با تکمیل واکسیناسیون کارکنان گردشگری امکان‌پذیر شده و به‌زودی دوباره مرزهای این کشور به‌‌روی مسافران بین‌المللی بازگشایی می‌شود.»

هم‌اکنون دولت محلی بالی، برنامه‌ای با همکاری شرکت تاکسی‌رانی آنلاین «گرب» (Grab) راه‌اندازی کرده‌ است که براساس این طرح، تمامی ۵ هزار کارمند بخش گردشگری بالی تا پایان ماه مارچ سال جاری (۱۱ فروردین‌ماه ۱۴۰۰) واکسیناسیون شده و افراد متقاضی می‌توانند با ارائه مدارک لازم برای سفر به بالی آماده شوند.

شرایط سفر به بالی در دوران کرونا
هنوز اطلاعات دقیقی از شرایط بازگشایی مرزها و پروتکل‌های دقیق سفر به بالی برای سفرهای توریستی و بین‌المللی در دسترس نیست، اما ظاهرا مسافران در بدو ورود علاوه‌بر مدارک معمول و همیشگی مورد نیاز جهت اخذ ویزای توریستی بالی، باید به نکات زیر نیز توجه داشته باشند:

تمامی افراد پیش از سفر به بالی موظف به تکمیل فرم درخواست ویزای اندونزی از طریق وب‌سایت “https://cekdiri.baliprov.go.id/registration_wna” بسته به نوع و هدف سفر خود هستند.
کلیه افراد در بدو ورود موظف به ارائه نتیجه منفی آزمایش “PCR” هستند که حداکثر ۷۲ ساعت پیش از سفر انجام شده باشد. این آزمایش باید به انگلیسی ترجمه شده باشد.
افراد پیش از سفر باید اطلاعات شخصی و سوابق بهداشتی خود را به‌صورت آنلاین در فرم “e-HAC” وارد کنند.
کلیه افراد در بدو ورود در فرودگاه «جاکارتا» اندونزی، تحت آزمایش “PCR” قرار می‌گیرند.
تمامی متقاضیان سفر به بالی تا مشخص شدن نتیجه آزمایش بدو ورود به اندونزی، باید ۵ روز در محل تعیین‌شده از سوی دولت قرنطینه شوند.
مسافران در جاکارتا، پایتخت اندونزی قرنطینه خواهند شد و پس از مشخص شدن نتیجه آزمایش می‌توانند برای سفر به بالی یا شهرهای دیگر اندونزی آماده شوند.
افراد دارای ویزای دیپلماتیک در محل اقامت رسمی خود قرنطینه خواهند شد.
در صورت مثبت بودن نتیجه آزمایش “PCR”، فرد باید در محل تعیین‌شده از سوی دولت قرنطینه و برای درمان به بیمارستان‌‌های ویژه مسافران منتقل شود.
کلیه هزینه‌های مربوط به انجام تست “PCR” در بدو ورود، قرنطینه ۵ الی ۱۴ روزه و هزینه‌های درمان به‌عهده مسافر است.
هزینه آزمایش “PCR” برای سفر به بالی در بدو ورود از ۸۰۰ هزار تا ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار روپیه اندونزی است. هر ۲ هزار روپیه اندونزی معادل ۳۸۰ تومان است.
هزینه هر شب اقامت در محل قرنطینه از ۷۰۰ هزار روپیه اندونزی شروع می‌شود.
کلیه افراد در مکان‌های عمومی مانند فرودگاه‌ها و در طول پرواز موظف به استفاده از ماسک‌های بهداشتی و رعایت حد فاصل اجتماعی هستند.
در صورتی که مسافر دارای یکی از انواع گذرنامه های کووید-۱۹ دیجیتالی است باید آن را در بدو ورود به مامور کنترل مرزی ارائه دهد.
در صورتی که فرد واکسن کرونا را دریافت کرده باشد، باید گواهی مربوطه را ضمیمه مدارک سفر خود کند.